Senaste nytt

Frukost i Hong Kong...?

Andrew

Medlem
Planerar just nu hotell inför en vistelse i Hong Kong men har stött på en liten fundering...

Är det värt att betala några hundralappar extra för "breakfast inclusive"? Syftet med denna fråga är alltså inte vilken hotellfrukost man bör välja, utan snarare om det finns skäl till att äta frukost utanför hotellet, eller om det mest rör sig om diverse 7/11. Kommer med stor sannolikhet bo i Central alternativt Admirality.



Då jag kommer stanna över en helg kan jag också passa på att höra om någon specifik brunch rekommenderas? Har kikat lite på Upper House's Café Gray Deluxe som verkar ha en bra kombination av mat, utsikt och pris.
 

Jonas C

Medlem
Är det ett par hundralappar per person/natt eller för hela vistelsen? Skulle nog hellre siktat på att käka frukosten ute om den inte ingår på hotell. Tycker inte det är värt att betala för hotellfrukost.
 

Andrew

Medlem
Är det ett par hundralappar per person/natt eller för hela vistelsen? Skulle nog hellre siktat på att käka frukosten ute om den inte ingår på hotell. Tycker inte det är värt att betala för hotellfrukost.
Dessvärre några hundralappar per dag. Fick upp ögonen lite mer för att äta utanför hotellet bland annat genom din senaste reserapport från Tokyo :)

Har du några tips på var/vad man kan äta i så fall?
 

Jonas C

Medlem
Dessvärre några hundralappar per dag. Fick upp ögonen lite mer för att äta utanför hotellet bland annat genom din senaste reserapport från Tokyo :)

Har du några tips på var/vad man kan äta i så fall?
Om ni gillar Dim Sum så finns ju enstjärniga Tim Ho Wan, världens billigaste Michelinrestaurang där en meny går på omkring hundralappen. Dock får man räkna med rätt långa köer, så kanske ett bättre ställe att äta lunch på.
 

Gus

Medlem
Jag personligen betalar aldrig extra i förväg för att få frukost på hotellet. Om frukost inte ingår så beställer jag hellre upp frukost på rummet. Jag tycker det är mysigare att kunna äta frukosten i lugn och ro införd morgonrocken i sängen med en tidning än att trängas med massa andra frukostgäster och äta scrambled egg som gjordes för en timme sen.

Dessutom brukar det ofta vara billigare att beställa frukosten till rummet än att köpa en frukostbuffe i restaurangen. När jag och frugan reser tillsammans brukar vi ofta dela på en frukost. Man får ju så mycket av allt så det brukar bli lagom att dela tycker vi :)
 

Andrew

Medlem
Om ni gillar Dim Sum så finns ju enstjärniga Tim Ho Wan, världens billigaste Michelinrestaurang där en meny går på omkring hundralappen. Dock får man räkna med rätt långa köer, så kanske ett bättre ställe att äta lunch på.
Spännande! Känns värt att gå förbi någon dag, om inte för frukosten mest för att prova stället.

Det bliver uendeligt meget nemmere hvis du skriver hvilket eller hvilke hoteller det handler om.
Har inte bestämt mig för hotell ännu men jag väger mellan Mandarin Oriental Hong Kong alternativt Upper House (eller kanske ICON efter alla positiva omdömen både härifrån och annanstans, men det ligger rätt off). Frukosten ingår på Upper House för samma penning, men prislappen är cirka tusenlappen mer som man får tillbaka i credits för användande i hotellets restaurang och barer. Väljer jag MOHK blir jag utan frukost och får köpa till det på plats (vilket är en väldigt kostsam affär om jag äter på hotellet).
 
Last edited:

RobHK

Medlem
Billiga frukostar är en av HKs svagare sidor, det enda de har att erbjuda är i princip Dim Sum, vilket de flesta västerlänningar finner för stabbigt till frukost, då det är mestadels varm mat, med mycket kött och seafood. Hotell-frukostar är i princip det bästa alternativet. Kostar du på dig att bo på ett av HK's bästa hotel, som Mandarin eller Upper House, då ska du självklart också prova deras frukost.

För bästa brunchen rekommenderar jag Shangri La Island Cafe Too, du bör boka någon vecka i föreväg.
 
Toppen