Senaste nytt

Emirates-annons: dyrt att inte flyga längre än Dubai i First

Stockholmer

Medlem
20150513_120544.jpg
Diskriminerande flygpriser är ingen ny information i det här forumet, men jag hoppade till när jag såg att Emirates ville ha så pass mycket mer för en First-flygning om man bara flyger till Dubai istället för att fortsätta vidare med anslutande flyg till Asien. (Annonsen är för den tyska marknaden)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja jag har aldrig förstått det där, dom satsar på att göra Dubai till något semestermål mega deluxe med sina konstgjorda öar och skidor inomhus och allt vad det kan vara och så kränger dom svindyra biljetter?

Fast dom kanske vill ha turister med cash? Annars vore det ju bättre att bara sänka marknaden och köra Ryan priser för att ta igen pengar på turismen..
 
Jag kan köpa att direktflyg är dyrare men när man prissätter en produkt cirka 35 000SEK från Arlanda - Dubai T/R i First medans Lufthansa går att få för 33 000SEK med flyg via FRA eller MUC så är valet enkelt för min del. Hela Emirates koncept är att man skall resa vidare via Dubai. Går att hitta Stockholm - Asien via Dubai för bara 2-3000kr mer i First än resan till Dubai alltså en resa som är dubbelt så lång.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan Dubai ha någon ankomst/avreseskatt som triggas när man flyger i premiumkabinerna och att Emirates därmed behöver ta ut den skatten vilket fördyrar biljetten?

Det är (tycker jag) lite ovanligt att flygbolagen annonserar så tydligt med att de kostar mindre att resa längre.
 
Toppen