Senaste nytt

Bästa hotel London Heathrow

Falcon71

Medlem
Hallå alla

fru och barn skall sova en natt på LHR vid byte, Vad är bäst ? verkar vara en djungel att reda ut vilka som det är bussfärd och vilka man kan gå inne på flygplatsen till - nån som kan hjälpa ?

önskemål för natt fredag 5 juni
1) rent & fräsht
2) nära när dom landar med sas ( Åker med United till New York sen på morgonen efter )

stort tack
 

SNIFF

Medlem
Jag har själv ingen erfarenhet av hotel på Heathrow, men kan vara värt att påpeka att United-avgångar går från en satellit-terminal. Det tar alltså 5-10-15 min på rullband ut till den terminalen beroende på hur mycket folk som ska ut. Planera för det.

Sofitel ligger i T5 och Hilton har gångbro(?) från T5 tror jag.

london heathrow terminals 2 hotel - Google-søk visar en pedagogisk karta över alla hotell i området. När jag var där verkar de flesta ha bussar eller dylikt om de ligger off-terminal (var ute i god tid och se till att du kollar om hotellet har bokning av transferbuss, annars kan man stå där med skägget i brevlådan).

Test: Sofitel London Heathrow Hotel, London Heathrow - Perfekt läge och bra standard, men aningen dyrt - BusinessClass.se

Best connection hotel at London Heathrow | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor - Det verkar som att det är lite småjobbigt med transfers om man förlitar sig på tåget eller dylikt. Kanske är annorlunda idag.

Lycka till!
 

Kent

Ny medlem
Som Oneworld Emerald anländer jag antingen till LHR T5 eller till T3. Sofitel T5 är direkt i anslutning till T5 och är det bästa hotellet, men också det dyraste vid LHR. Hilton T5 ligger på andra sidan av M25 och är definitivt inte på gångavstånd, det fordras Hoppa bus från T5, det kostar nog £12 per retur trip, jag har bott där några gånger. Det är ett trevligt hotel och ganska prisvärt. För det mesta bor jag på Hilton T4 i direkt anslutning till T4 (dit går det lätt att ta sig med Heatrow Express som är gratis mellan terminalern) men som inte är särskilt billigt. Som de flesta Hiltons i UK och resten av världen så är det mycket billigare fredag till söndag, men kan vara bra nog dyrt måndag till fredag. Från LHR T3 och T2 så blir det Hoppa bus till ett stort antal Hotel längs Bath Rd.
 

fcx

Medlem
Radisson Park Inn Heathrow är bra och brukar gå att få billigt. Gratisbuss till/från SAS-terminalen (går dock inte lika ofta på helgerna, kolla tidtabellen för returresan när man kliver av bussen). Annars finns betal-hoppabussen.
 

Jacob

Medlem
Det finns massor med hotell runt omkring Heathrow. De flesta ligger på Bath Road som går parallellt med den norra landningsbanan norr om flygplatsområdet.

Nackdelen med de flesta hotell är att man måste ta buss dit. Hotellbussen på Heathrow kallas Hoppa och är inte gratis, den kostar tvärtom 9 GBP per person (115 SEK) till hotellet och tillbaka nästa dag, vilket förstås blir en kännbar extra kostnad om man är flera personer. Av erfarenhet brukar taxichaufförer på Heathrow inte acceptera körningar till hotell i närheten. Det finns även lokalbussar på området som är avsedda för personal som jobbar på flygplatsen och som är gratis, men det är inte alltid de stannar just vid hotellet.

Mellan terminal 2 (SAS/United) och terminal 4 och 5 kan man åka gratis Heathrow Express. Vid terminal 5 finns som sagt Sofitel som är bra men lite dyrt. Vid terminal 4 finns ett Hilton samt Yotel.
 

nissefalk

Medlem
Renaissance ligger inom den del av Heathrow som är gratis på London Transport bussarna, gå till bussterminalen Heathrow T1,2,3 som är skyltat inifrån terminalen ta en av nedanstående bussar till hotellet, 555 tar 7 min de andra 17 min, busshållplats vid hotellet heter Bolton Lane , BK, man behöver inte betala bara gå ombord.

Vid återfärd finns den en busshållplats precis utanför hotellet Mondial Way stop BL, här hoppar man på vilken buss som helst som det står Heathrow Terminal 1,2,3 och det går bussar där hela tiden på mornarna.

555 bus towards Walton-on-Thames hållplats 16 eller 17
Alla nedan hållplats 19
140 bus towards Harrow Weald or
111 bus towards Kingston or
105 bus towards Greenford Station or
285 bus towards Kingston
 
Toppen