Senaste nytt

Varför SAS

megaman

Medlem
Är Eurobonus Diamond-medlem. Har basen i Umeå. Förut hade jag tanken "Vilka roliga destinationer har SAS?" när jag skulle boka resor, delvis för att kunna behålla kortet. Nu börjar jag fundera. Jag når EBD via poäng, så segment är inte så viktigt.

Får lika mycket eller mer EB-poäng med andra *Alliance-bolag så vanliga resor behöver jag inte prioritera SAS.

Via Amex Elits SAS får jag två 241-vouchers per år. Dessa får man ju nu använda till hela *Alliance. Ingen anledning att prioritera SAS heller vid poängspend, lite billigare kanske poängmässigt. Har inte så mycket poäng kvar till använda till kampanjer eller dyl då dessa voucher ska brännas.

Så istället för att tänka på vilka SAS-destinationer man ska åka tänker jag vilka destinationer var som helst ska man åka. Inte fel det egentligen, men SAS borde inte gilla det.

Eller tänker jag fel?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Du ska väl se till dina egna behov och styra utifrån det och inte vad SAS kan tänkas gilla eller inte gilla? Samtidigt flyger du väl UME-ARN ialla fall med SAS :D
 
D

Deleted member 4971

Guest
Självklart. Men det är ju lite feedback till SAS också så de vet hur jag tänker.

Men jag undrar om andra tänker så annorlunda egentligen, är något annat alternativ billigare/bättre/snabbare eller vad det nu må vara, why not!
 

Chrille

Medlem
Det är inte rimligt att ett bolag som SAS ska täcka in all världens resmål. Det är väl en anledning till att allianserna bildats?
 

Bryant

Medlem
Två vouchers har ju ett värde i sig och om du samlar dessa så har ju EB fortfarande ett värde. Det är ju en stor fördel att du kan boka inom hela alliansen, det ger ju många spännande destinationer.

Om detta är oviktigt kan du ju börja flyga Finnair via HEL och kreditera till BA eller AA.
 
M

Monkey_Class

Guest
Eller skita i vilket då poäng som han får i tjänsten tillhör arbetsgivaren (ja! både moraliskt och regelmässigt för mig) så ..........

Jag samlar ihop poäng hos de jag flyger med just nu hårdkör jag LH /THAI. Har redan Diamond på SAS och Sapphire. Jag använder poängen enbart till uppgraderingar, vilket tyvärr inte lyckas så ofta.
 
Toppen