Senaste nytt

Erfarenheter från Lufthansa (PrivateAir): Frankfurt-Pune

Joggi

Medlem
Ska ev. göra en tjänsteresa till Pune, Indien i sommar och såg att Lufthansa har en direktkärra från Frankfurt till Pune. Såg att den opereras av PrivateAir (samma företag som flyger SAS: Stavanger-Houston?) så jag undrar om någon har testat denna rutt (sökt på forumet men inte hittat någonting...)?
 

tcswede

Medlem
9 rader med gamla BIZ säten aka Rutsche.
Service är professionell och lika med vilken LH C longhaul.
Skakar lite mera vid dåligt väder. Problem kan vara vädret i Pune under vissa årstider eftersom flygplatsen inte är så utbyggd för dimma - då går det vidare till Mumbai och väntar där tills det blir bättre och om det tar för lång tid blir det bus till Pune.
Normalt dock enkelt och bra - inresan mycket snabb eftersom inga andra plan och få personer ombord.
Har HON service, tar dig förbi den lilla kön som finns.
Returen har jag undvikt, eftersom tankstop i OTP. Dessutom förlorar man stor del av dagen - föredrar att kvällen innan ta mig till Mumbai och ta ett av nattflygen till MUC eller FRA - den senare är bra - eftersom de för tillfället fortfarande flyger med B744 vilket offererar en av de bästa F säten du kan få oxh merpriset för biljetten - om du startar i Indien håller sig inom gränser.

Cheers

Thomas
 

Kricka

Medlem
@tcswede Hej Thomas, välkommen till BC.se ! Testade LH/Private Air från Khartoum
för några år sedan. Servicen var alldeles utmärkt under den tid jag lyckades hålla mig
vaken..
 

Flying P

Medlem
Toppen