Senaste nytt

Se bokningsklass på bokning med SAS.

SNIFF

Medlem
Du ser annars när du bokar men visst vore det enkelt om det stod i bekräftelsen.

Ja, det är ju något man alltid kollar upp när man bokar biljetten. Men om man vill se det på något annat vis borde det vara lätt. Det gick förut att se det i appen och på hemsidan utan problem.
 

SNIFF

Medlem
@joemume Det får du! Det känns dock lite trist att man ska behöva en app från tredje part, informationen är ju uppenbarligen tillgänglig för alla som har möjlighet att komma åt Amadeus eller motsvarande. SAS borde ju kunna lösa detta själva...
 

Timotey

Medlem
Kan inte annat än hålla med, tycker det är kasst att det bara står SAS GO istället för den egentliga klassen speciellt när man bokat direkt från SAS webbsida. Kan köpa att det inte står klass om man bokar genom resebyrå
 
Bare for at fortydlige, hvor er det i synes det ellers skal stå?

Den står undervejs i bookingprocessen og det står på den e-ticket man modtager på mail, desuden står det på ens (papir)boardingkort, hvor ellers har man behov for at se den?
 

SNIFF

Medlem
@Christian R : Ja, det är inget fel med att det står under bokningsprocessen och det är inget fel med att det står på e/pappers-biljetten. Det handlar snarare om att jag, enkelt vill se vad det var för bokingsklass på min biljett. Speciellt när jag inte vet var det står till att börja med efter att man har betalat och fått sitt kvitto.

Ingen av de sätt som finns är "enkla" idag. Det känns naturligt att jag loggar in på hemsidan (kanske även mobilappen) och där står allt som rör min resa, även bokningsklass, under information om mina kommande resor .

Anledningen att jag började leta efter det var att jag inte hittade vilken klass min resa till Hongkong var bokad i och vad det skulle bli om jag krediterade den till Lufthansa Miles&More. Jag letade på hemsidan, i appen, kollade bokningen på hemsidan och mailen. Sedan hittade jag kvittot, där stod det. Det är helt enkelt inte så intuitivt.
 

aldrighemma

Medlem
Den står undervejs i bookingprocessen og det står på den e-ticket man modtager på mail, desuden står det på ens (papir)boardingkort, hvor ellers har man behov for at se den?
Förmodligen så fattar jag långsamt, men vart står det i bokningsprocessen???
Jag har i flera år saknat information om bokningsklass INNAN jag bokar...
Då man väl har en bokning så finns det flera sätt att se fare basis.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Förmodligen så fattar jag långsamt, men vart står det i bokningsprocessen???
Jag har i flera år saknat information om bokningsklass INNAN jag bokar...
Då man väl har en bokning så finns det flera sätt att se fare basis.

Under tjäna poäng tryck på "läs mer"
Skärmavbild 2015-05-15 kl. 23.07.07.png
 
Toppen