Senaste nytt

Hotell i Dubai för beachsemester

Johanna

Medlem
Har bokat en resa dit. Tänker att jag vill kunna pricka av det landet. Hade en 241 som jag inte fick in på någon längre resa (bokat för mycket, måste jobba med). Så en kortvecka till ett land som inte kräver att jag gör massa saker. Dubai verkade perfekt.

Nu letar jag hotell och blir galen på alla hotell. Svårt att veta vilket som är bra. Tvekar också mellan att boka bara rum på ett bättre hotell eller ett clubrum. Man är väl ändå största delen vid stranden.

Någon som har erfarenhet av något bra hotell? Vilket område ska man bo vid? Är det Palm Jumeirah som gäller? Kan man med fördel välja ett billigare hotell längre upp med 4*? Eller förlorar man en del av upplevelsen då?
 

Jacob

Medlem
Beror väldigt mycket på vad du vill göra i Dubai/UAE.

Jumeirah Beach är ganska turistiskt/semesterinriktad men är en bit från t.ex. de stora shoppingcentren. Personligen tycker jag att hotellen i downtown generellt har bättre service eftersom de ofta är mer vana vid frekventa resenärer/affärsresenärer än de vid strandhotellen är.

Beror som sagt mycket på vad du prioriterar samt budget.
 

segra

Medlem
Upptäckte att mitt svar kanske var lite "fränt" och ber om ursäkt för det.
Men mitt och många andras favorit är Grosvenor House som ligger i Dubai
marina och har tillgång till Le Meridiens strand. Value for money är exceptionellt
om inte fantastiskt ur Dubai mått mätt. (Vid boende i Club room)
 

Alf

Medlem
Nu var det ett slag sedan jag bodde där. Jag bodde på Radisson i stan i businessroom. Blev hämtad och transporterad till flygplatsen. Om detta var för att SAS då flög vet jag inte men det var bekvämt. I loungen var det en utsökt frukost och aftenoon tea och sedan drinkar och vin och tilltugg som man faktiskt kunde äta sig mätt på. Bra rum och bra hotell. Jag var nere på stranden vid något tillfälle och tycker inte alls att den var bra. Jag tyckte det var bättre att ligga vid poolen på hotellet.
 

johhenrik

Medlem
Det hänger lite på när på året du är där också tycker jag. I juli är det inte jätteskönt att ligga på stranden där tycker jag. 45C i skuggan och 36-38C i havet. Det räcker med att göra det en gång tycker jag, för att pricka av det. :)
 

Johanna

Medlem
Bumpar den här tråden. Helt rätt att det är dumt att skapa en ny tråd med samma ämne. Jag åker i mitten av september. Har kommit fram till följande hotell just nu.

Vad vill jag ha ut av det hela? Jag vill ha en beachsemester. Det ska bara vara att gå rakt ut på stranden och gärna kunna promenera på den. Ett bra gym. Vissa visar på bra cyklar och även spinningsalar. Det gillar jag. Gärna en pool där man kan simma längder utan att slå i knäna eller behöva simma runt saker. En bra frulle. Funderar mellan om jag ska ta club eller inte. Man brukar inte vara så hungrig i värmen. Samtidigt så åker jag själv så det är skönt att bara kunna trycka i sig lite utan att sitta på en restaurang själv. Eftersom det inte är så billigt vet jag inte om jag är så intresserad av shopping. Kul att åka till det stora köpcentrat för att ha varit där.

Mina A Salam Madinat Jumeirah - 3143 kr/natt i clubrum inkl airport transfere.
Rixos The Palm Dubai - Welless room 3 590 (egen plunge pool, verkar inte ha club rum. Ligger väldigt långt ut)
Sofitel Dubai The Palm Resort & Spa - 2907 kr/natt i clubrum (finns ingen info om vad som eg ingår där)
The Westin Dubai Mina Seyahi Beach Resort & Marina - 2584 kr/natt clubrum
Le Royal Meridien Beach Resort And Spa -2851 kr /natt club rum (jag vet att ni säger
Grosvenor House men jag vill bara vilja kunna gå rakt ner på stranden)

Eller finns det mycket billigare som är bra också?
 

Johanna

Medlem
En annan grej. Har kollat på de där hemliga sajterna som hotwire. Där kan jag komma ner på under 1500 kr/natt för 5* ute på ön. Jag har provat dom i storstäder och landat på fantastiska hotell för halva priset. Frågan är hur fel det kan gå här?
 
Toppen