Senaste nytt

Bäst placering med barn i SAS nya business class?

Har bokat awardbiljetter till New York i juli för mig och min dotter i business och hoppas ju såklart på nya kabinen. (enligt platsväljaren så är det nya kabinen båda vägarna) Vilka platser är bäst att sitta på om man vill resa tillsammans? Dom två i mitten eller en sidoplats och en mittenplats?
 

MarcusC

Medlem
Beror kanske på ålder på barnet.
Fördelen med sido och mittenplats är man lättare kan resa sig för att hjälpa till etc. Sitter man i mitten är det ju dock enklare / närmre tala etc. Reste med en sexåring för ett par veckor sedan , han ville ha fönster så då fick det bli mitten plats för mig och fönster/sidoplats för honom
 

Ritz

Medlem
@Ola Löfgren: skulle valt två mittenplatser i och med att sidoplatserna inte är i linje med mittenplatserna. Det gör att det blir rätt krångligt att kommunicera över mittgången. Men allt beror så klart hur mycket man vill kommunicera och hjälpa till. :)
 

Filip

Medlem
Har bokat awardbiljetter till New York i juli för mig och min dotter i business och hoppas ju såklart på nya kabinen. (enligt platsväljaren så är det nya kabinen båda vägarna) Vilka platser är bäst att sitta på om man vill resa tillsammans? Dom två i mitten eller en sidoplats och en mittenplats?

Vi åker ARN-ORD med en 8-åring och en 3-åring, har bokat 2xmitten men är något fundersamma över om man kan hålla styr på lillbusen när mittenstolarna är så pass avskiljda. Det fungerade fint senast men då med SAS gamla kabin samt Air France business-stolar.
 

Ritz

Medlem
Vi åker ARN-ORD med en 8-åring och en 3-åring, har bokat 2xmitten men är något fundersamma över om man kan hålla styr på lillbusen när mittenstolarna är så pass avskiljda. Det fungerade fint senast men då med SAS gamla kabin samt Air France business-stolar.

Finns risk att mittenbordet fungerar som "klätterställning", det blev lite så med min 10-månaders. Kan tänka mig att det blir mer så ju äldre de blir?
 

Bryant

Medlem
Vi har bokat mittenstolar med en 1,5 åring och jag funderar fortfarande om detta är det bästa alternativet (rad 1)... Har även funderat på fönster + gång, men då kan ju det vara så att vi "stör" personen som sitter med oss i dubbelsätet.. Två fönsterplatser är ju inte speciellt socialt :)
 
Vi har bokat mittenstolar med en 1,5 åring och jag funderar fortfarande om detta är det bästa alternativet (rad 1)... Har även funderat på fönster + gång, men då kan ju det vara så att vi "stör" personen som sitter med oss i dubbelsätet.. Två fönsterplatser är ju inte speciellt socialt :)

Du behöver aldrig vara orolig att störa den andra i mittsätet då de är så pass avskilt. Du har en hel panel i vägen till nästa stol. Det hade ju varit att föredra säten som thai har där mellansätena är precis bredvid varandra om man reser tillsammans med någon. Nu
 

Linda79

Medlem
Hej
Jag och min man ska flyga med våra två barn(4 mån o drygt 2 år) i business class, ena vägen nattflyg, dagflyg på returresan. Seatingen är 1-2-1.

Jag kommer att sitta på första raden på ena singelraden med en bassinett till vår bebis. Min man o tvååring kommer att sitta tillsammans på rad 2 (rad ett var redan bokad) bredvid varandra. Sätena är dock vinklade och undrar om det är nån som har erfarenhet av att flyga med småbarn som behöver en del hjälp i sådant säte? Känns det som att barnet kommer långt bort?
Sist vi flög långflygning var det med Lufthansa där sätena ej var vinklade.

En annan fråga, skulle ni fråga passagerarna som sitter på rad 1 ifall de kan tänka sig att byta plats med min man och son? Hade ju varit skönt att ha hela familjen på samma rad och i och med att jag behöver bassinett så kan inte jag byta rad.

Tack!
Linda
 
Toppen