Senaste nytt

Hotell i Helsingfors - Hilton, Radisson eller annat?

ChabbeT

Medlem
Ärade kamrater!
Jag ämnar spendera 24 h i Helsingfors i slutet av juni. Bla för att testa en del lounger (fler etapps resa) men också lite jobb. Jag har läst den eminenta guiden som fanns här. Jag önskar få tips om hotell.
Jag har CCG samt scandic 3rd floor (önskar dock inte bo på scandic). Jag kan statusmatcha till Hilton Diamond (challenge med guld under tiden). Vilket hotell ska jag välja? Har själv tänkt på Hilton strand eller Flygplats Hilton, då det finns lounge så man kan ta en drink mellan aktiviteter och bastu. Funderade också på Radisson royal eller plaza då frukosten på dessa hotell ska vara bra samt god service och faciliteter samt att det är nära till allt.
Tacksam för att Ni tar Er tid med tips!
/ Eder Ödmjukast C
 

niksal

Medlem
Det är geografiskt ganska spridda alternativ du kommer med. Vill du också vara i Helsingfors och spendera tid på stan? Eller är det bara hotell och lounge som gäller? Lägesvis är Radisson-hotellen bäst, Plaza i mitt tycke snäppet bättre än Royal men det är smaksak. Strand är avsides från centrum men närmare "ungdomligare" områden (tänk Nörrebro i Köpenhamn). Men om hotell och lounge räcker så är väl flygfältet okej.
 

ChabbeT

Medlem
Det är geografiskt ganska spridda alternativ du kommer med. Vill du också vara i Helsingfors och spendera tid på stan? Eller är det bara hotell och lounge som gäller? Lägesvis är Radisson-hotellen bäst, Plaza i mitt tycke snäppet bättre än Royal men det är smaksak. Strand är avsides från centrum men närmare "ungdomligare" områden (tänk Nörrebro i Köpenhamn). Men om hotell och lounge räcker så är väl flygfältet okej.
Tack.
Föredrar att vara downtown så att säga det blir smidigast så att plaza eller strand är väl det som är väl det som är gångbart
 

FFlash

Medlem
På tal om kedjor så har IHG öppnat en ny Indigo vid Boulevarden mitt i det trendiga området med bra restauranger osv om du vill kolla.
 

ChabbeT

Medlem
Tack för alla tips!
Jag läste alla trådar om bastuloungen (Finnair Premium) det verkar inte finnas ngt koncensus om man får gå över till non-Schengen trots att man endast reser från HEL till Sverige?
 

Voyageur

Medlem
Har bott på både Radisson Strand och Royal. Den som överraskade mest var strand. För priset, ett fräscht 4* boende med speciella inslag då det ligger i nån gammal fabrik eller liknande, seaside Room bjuder på härlig utsikt över bukten.
Royal var precis det man förväntade sig av ett Radisson, business rum inget speciellt mer än högre upp åt delvis utsikt över litet torg och Kampencentret. Tar 10 min att promenera från strand till mannerhiemsväg som är mitt i smeten.

Hilton ligger väl lite mer off på en annan ö några hållplatser från centrum?
 
Toppen