Senaste nytt

Ny First class & Economy class på Swiss Airbus A340-300 enligt Seatguru

Jonas C

Medlem
Kikade spontant på Seatguru härom dagen, och noterade att man har uppdaterat informationen angående SWISS A340-300. Såhär har de skrivit:

There are 15 A340-300 in the Swiss fleet. This is Swiss' flagship aircraft.

This configuration shows the newest configuration of the A340 with new First Class and staggered Business Class product. A new Economy class is also featured on this version.

Innebär detta att man har beslutat att installera nya F & Y produkter på planen? Lite smått fundersam på huruvida detta kan stämma, då inget officiellt beslut har tagits än.

http://www.seatguru.com/airlines/Swiss_Airlines/Swiss_Airlines_Airbus_A340-300_B.php
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Seatguru är bra på många sätt men är långt ifrån den mest pålitliga sidan kring vad som verkligen händer i flygvärlden.

Jag skulle inte ta informationen där på så blodigt allvar.
 

Tjaeng

Medlem
Seatguru är bra på många sätt men är långt ifrån den mest pålitliga sidan kring vad som verkligen händer i flygvärlden.

Jag skulle inte ta informationen där på så blodigt allvar.

Minst sagt. Seatgurus infoblad om LX A330-300 säger följande:

Almost all of these aircraft are new to the Swiss fleet. Once all A330-300 are in service, Swiss will be the only airline in the world to offer a First Class product on long-haul flights.

:confused:
 

TreD

Medlem
BTW LH har uppdaterat sina seat plans för 747. Det verkar bara handla om ändringar i F-kabinen med en säng bredvid en stol!
C-kabinen har fortsatt den sunkiga 2-3-2-konfigurationen.
 

Senator

Moderator
BTW LH har uppdaterat sina seat plans för 747. Det verkar bara handla om ändringar i F-kabinen med en säng bredvid en stol!
C-kabinen har fortsatt den sunkiga 2-3-2-konfigurationen.

Det som dock stämmer är att Swiss med sina 25+ A330-300/A340-300 är numera ensam i världen att erbjuda First på alla "long-haul" destinationer. Sen får man själv bestämma om man tycker TLV och CAI är "long-haul" från Zurich ;) Swiss använder A340-300 på dessa.

Intressant nog så har Austrian samt Lufthansa gått över på "vanlig" Europeisk konfigurering till just CAI.

Jag litar inte en sekund på vad som står på SeatGuru. När jag själv har skickat kommentarer har dessa negligerats av någon amerikan som troligen aldrig har sätt ett SAS flygplan.
 

Bonden

Medlem
...... När jag själv har skickat kommentarer har dessa negligerats av någon amerikan som troligen aldrig har sätt ett SAS flygplan.

*OT*
Fast det är kanske inte bara hans fel, man måste nog vara en ihärdig amerikansk plane-spotter för att kunna se ett SAS-plan i USA ;)
 

Senator

Moderator
*OT*
Fast det är kanske inte bara hans fel, man måste nog vara en ihärdig amerikansk plane-spotter för att kunna se ett SAS-plan i USA ;)

Särskilt en B737-600 :cool: Men tanken runt SeatGuru är att få användare till att bidra. Så om man inte tar emot bidragen så blir information fel..
 

TreD

Medlem
LH 744 new seat map.jpg
 

Senator

Moderator
BTW LH har uppdaterat sina seat plans för 747. Det verkar bara handla om ändringar i F-kabinen med en säng bredvid en stol!

Av ca 30 B747-400or i flottan skall:
10 byggas om så här
10 byggas om till C & Y enbart
10 pensioneras vid införande av B747-8 samt A380

Man har valt denna lösning då man behåller Förstaklass på övre däck. Jag hoppas prova på detta nästa torsdag från Frankfurt till Dulles.
 
Toppen