Senaste nytt

Uppgraderingsfrågor på British Airways

Jag har lite BA uppgraderingsfrågor

1) om man uppgraderar på flygplatsen får man tierpoints efter nya bokningen?
2) om jag har en BA flygning som I USA trafikeras av AA men Ba kod, kan jag uppgradera ett sådant flyg via AA med mina AA poäng och får jag Högre BA tierpoints då?
3) Kan man uppgradera via ba hemsida när en flygning utförs av AA?
4) Om jag uppgraderar en resa via avios får jag tierpoints precis som om jag betalt med pengar?

Dessutom dum fråga
Får man tierpoints/avios på resa bokad med avios eller bonusresa?
 

nissefalk

Medlem
Jag kollade detta med BA för ett tag sedan, bara om man betalar med pengar för en uppgradering får man Avios och Tier points för uppgraderade klassen
 

sembl

Medlem
1 - Ja, om du uppgraderar för pengar
2 - Nej, när du uppgraderar med poäng får du för ursprunglig bokningsklass
3 - Nej, du får ringa AA och kolla med dem om det är möjligt
4 - Nej

Se 4 - Nej inga avios och TPs på en resa bokad med poäng
 

Homer

Medlem
Jag har lite BA uppgraderingsfrågor

1) om man uppgraderar på flygplatsen får man tierpoints efter nya bokningen?

Uppgradera vilket bolag?
Övriga frågor handlar om att uppgradera AA.
Uppgradera AA online med pengar ger inga extra poäng/miles såvitt jag vet
så då borde samma sak gälla (om det går?) att uppgradera AA för pengar på flygplatsen.

Däremot Ja för BA, om det är för pengar.
 
Uppgradera vilket bolag?
Övriga frågor handlar om att uppgradera AA.
Uppgradera AA online med pengar ger inga extra poäng/miles såvitt jag vet
så då borde samma sak gälla (om det går?) att uppgradera AA för pengar på flygplatsen.

Däremot Ja för BA, om det är för pengar.

Lite ny på BA / AA fronten. Om jag ska flyga ett BA kodat flyg som flygs av american airlines i USA så kan jag inte uppgradera min economy (full) till business/first via AA( kollar jag på min bokning på BA sida så säger den att jag inte kan uppgradera där utan måste kontakta AA)
Jag är på jakt efter BA tierpoints men då kan jag inte uppgradera med pengar eller mina AA miles som jag har?
 
Flygningen är den som du Homer tipsade mig om tidigare
Dublin-jfk-lax TR premium economy med british airways, men alla flyg inom USA trafikeras av AA
 

AABack2ARN

Medlem
Om du tittar på en resa där det ingår ett direktflyg mellan Dublin och New York (dvs utan byte i London) är det flyget utfört av AA och det finns inte Premium Economy ombord eftersom AA inte har den produkten. De har Main Cabin Extra men det är inte att jämföra med Premium Economy.
 
Min resa är
Dub-lhr Ba
Lhr -jfk ba premium economy
Jfk-lax Operated by Aa economy med BA flightcode(det är denna jag vill uppgradera till business eller first om möjligt, går det?)
 
Toppen