Senaste nytt

Är konferens-rate qualified night?

johhenrik

Medlem
Jag ska på en konferens som hålls på IC Prag. De har en rate för deltagare som är lägre än bästa jag kan ordna. Någon som vet om dessa ger poäng och/eller qualified nights?

Känns onödigt att betala mer, men om den inte räknas så lär jag köra på "min" rate istället för att upprätthålla min RA.

Bonusfråga: får man sina RA-benefits på en sådan rate? Vad är era erfarenheter, både inom IHG men även andra kedjor?
 

Dr. Miles

Expert
Jag är ganska säker jag läst att man inte får, men jag hittar inget när jag söker nu. Jag får göra som @nilsson säger och maila dem.
I denna text står det inte något om Conference rate, men Emploee, Family & Friend rate.

InterContinental Ambassador Terms & Conditions | InterContinental Hotels & Resorts
InterContinental Ambassador benefits are not available when staying on the IHG Employee or Friends & Family rates
 

Homer

Medlem
Antar att det är ett pris som bara det hotellet erbjuder, då är det nog bäst att de får
bekräfta vad som gäller och sen hänvisa till detta om utlovade poäng uteblir.


Mer än 30% på Best Flex har tidigare inte räknats som "qualifying rate", det här antyder att
det fortfarande är det som gäller.
11.Points for Stays.
In addition, in North, South and Central America and the Caribbean, points may be collected on locally negotiated rates if these rates are discounted less than 30%.
member-terms | IHG
 
Toppen