Senaste nytt

Hotell på/nära Barcelona flygplats?

JohannesE

Medlem
Hej,

Hade en sedan länge inplanerad resa ARN - PMI torsdag nästa vecka som jag nu varit tvungen att boka om pga en tjänsteresa till MLA. Pga bristen på vettiga flyg MLA - PMI så har jag tvingats boka MLA - BNC - PMI på fredagen. Kruxet är att MLA - BCN flighten landar 02 på natten, BNC - PMI går avgår sedan 11 på lördag. Således behöver jag sova någonstans ett par timmar på BCN varpå jag vänder mig till er då jag inte riktigt hittat något attraktivt hotell på / nära flygplatsen.

Någon som har ett bra förslag?
 

johhenrik

Medlem
Jag har inte kolla på hotell på BCN specifikt, men det är ju inte jättelångt in till stan, så du borde ju kunna ta vilket hotell som helst egentligen. Trafiken lär ju vara obefintlig vid den tidpunkten iaf.
 

i6niol

Medlem
Hej, jag har bott en natt på Tryp vid flygplatsen för något år sedan.
En ganska oinspirerad upplevelse som inte var särskilt prisvärd. Jag hade nog också tagit ett hotell inne i stan men på södra sidan.
 
Det tar cirka 20-30 minuter med taxi in till centrum beroende på trafik. Finns inte så mycket Hotell att välja på runt flygplatsen, du skulle lika gärna kunna välja någon i närheten av paradgatan Gran Via som kopplar ihop med motorvägen till El Prat.

Renaissance Barcelona Fira Hotel är nog det närmsta du kan hitta flygplatsen dock som är lite finare. 4-stjärnigt för runt 135 euro natten. Jag skulle nog aldrig bo där om jag skulle vara i stan något, det ligger för off men det ser fint ut.

Booking.com: Hotels in Hospitalet de Llobregat. Book your hotel now!
 
Toppen