Senaste nytt

Söker Stockholm - Tokyo september 2015

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Tokyo
  • När vill/behöver du resa ut? 8-10/9
  • När vill/behöver du komma hem? Mellan 17/9 och 20/9
  • Hur länge vill du vara borta? 10-12 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Billigaste möjligaste, gärna under 6.000 kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Pris, restid, intjäning av EB
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
  • Åker helst inte via Mellanöstern eller en resa med 2 byten
  • Hittat flyg med LH för 6.000 kr, Turkish för knappt 6.000 kr och via Momondo så finns det flyg med Lufthansa, German Vings, ANA för knappt 5.000 kr men det vill jag helst inte boka. Är Expedia ok att boka för resa med olika bolag?
  • Av Lufthansa, Turkish eller ANA i ekonomi, vilken är att föredra?
 

agehall

Medlem
Jag har lite ont om tid just nu, men kika direkt hos Lufthansa - jag tycker det ser ut som att du kan komma undan billigare genom att boka direkt där!
 
Jag har lite ont om tid just nu, men kika direkt hos Lufthansa - jag tycker det ser ut som att du kan komma undan billigare genom att boka direkt där!

Går det på något sätt att boka en resa, ex Stockholm - Frankfurt/München/Düsseldorf - Tokyo där både LH, SAS och ANA flyger på Lufthansas sida eller måste en sådan bokning göras vi en tredjepart?
 

agehall

Medlem
Jag skulle tro att du kan boka det via LH, men jag är inte helt säker. Men om pris är det viktigaste för dig, så är det nog LH som gäller hela vägen.

Annars brukar mitt tips vara att boka hos det bolag som flyger den längsta delsträckan, i det här fallet troligen ANA. Då brukar anslutningarna lösa sig på något sätt. I ditt fall blev det dock mycket dyrare än om du bokar hos LH.
 
Toppen