Senaste nytt

5-8 timmar layover i Berlin eller Warzawa?

Flandern

Medlem
Väljer mellan förmiddagsflighter från Stockholm till München, en söndag i juni, och kände att en mellanlång layover inte vore så dumt om det ändå ska till att bytas. Flyger utan statusnivå och i Economy, så loungeaccess sker enbart mot betalning och tordes vara uteslutet denna gång.

Antingen bjuds 6,5h layover i Berlin (TXL), en stad jag känner till och vet vad som kan hinnas med.
Alternativt testar jag 5h eller 8h i en för mig ny stad: Warzawa (WAW).

Enligt FlyerTalk tar buss 175 från WAW till Warzawas innerstad ca 25 min i söndagstrafik. Det borde ge åtminstone en till ett par timmars promenad i centrum, beroende på val av flight.

Vad skulle ni föredragit?
 
Berlin - av den enkla anledningen att du känner till staden innan. Trodde först när jag läste rubriken att du skulle tillbringa all tid på flygplatsen hade svaret varit ingen av dom. Tegel ligger också närmare centrala Berlin mig veterligen.

Warszawa har jag aldrig besökt men hört mindre gott om...
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Warszawa är coolt om du skulle ta en promenad i den stora parken - de har en mycket bra restaurang i orangeriet. Även en promenad i gamla stan rekommenderas och ett besök på slottet.

Bägge städerna är max 20 min med taxi från flygplatsen. Jag skulle starkt rekommendera taxi i Warszawa, kostar ca 50 SEK.


Generellt har dock Berlin mer att erbjuda!
 

Elias

Medlem
Var i bägge städerna för en dryg vecka sedan, enda som jag skulle säga som talar för Warzawa är priset på taxi till centrum som ligger på en tredjedel mot Berlin.
 

Flandern

Medlem
Ska kanske tillägga att detta skulle isåfall bli mitt tredje stopp i Berlin de senaste månaderna. Som hemmahörande i München behöver en byta tyrolermusiken mot technon då och då ;)


En smältdegel i kultur, galenskap, mat och techno.

Gillar också Berlin, men tänkte att det kanske var läge att pröva något annat?
 

Ormen

Medlem
Föreslår också Warszawa av den enkla anledning att du, på en eftermiddag, hinner med det mesta som är värt att se i staden: Slottet, gamla stan (som givetvis är återskapelse då den raserades under WWII), Stalinskrapan och parken. Det finns också en några bra restauranger för en lunch.

Efter en sådan eftermiddag behöver du inte återvända till staden.
 
Toppen