Senaste nytt

United Airlines gör New York-Stockholm och New York-Oslo till säsongslinjer

BusinessClass

Redaktör
United Airlines har beslutat att göra om sina nuvarande åretruntlinjer från Stockholm och Oslo till New York till säsongslinjer. Linjerna kommer trafikeras fram till 5 september 2015 för att därefter göra uppehåll till 2016. Ny preliminär trafikstart år 2016 väntas bli 4 maj. Båda linjerna trafikeras idag dagligen med en Boeing 757 och tanken var…
 

Fredrik

Medlem
Antagligen. I Oslo hade Continental monopol på direktrutter tidigare och nu flyger både SAS och Norwegian till New York. Det verkar som att United inte klarade konkurrensen men det bör vara bra för de andra bolagen.
 

AABack2ARN

Medlem
Känns som om det är väldigt tidigt att stänga säsongen redan 5SEP? Jag vet att det sammanfaller med Labor Day i USA och efter den dagen är det höst. Men många som inte reser med skolbarn brukar nyttja möjligheten. Jag skulle tro att det vore vettigare att flyga hela september. Men men, jag antar att det finns skäl för detta datum.
 

Palazzi

Medlem
Synd. Det var i min mening det bästa alternativet på given linje (för en latmask som inte vill byta flyg på kontinenten) Nu sammanfaller det turligt med uppfräschningen av SAS flotta, som ser ut att kompensera lite för den ibland något sviktande (o oklara) servicen.

Nu åker jag själv väldigt sällan till NYC, men alltid skönt med smidiga o bra alternativ. Har man inte bråttom så är ju SWISS o Brussles gångbara t.o.m. i ekonomiklass.
 

micsjo

Medlem
Synd. Nu får SAS ännu mindre incitement att ha bra priser i business och till och med i +. Driver säkert upp priserna något i - också men jag åker inte long haul regelbundet i -.

Det blir med andra ord mer LH, Swiss, Turkish och Austrian - fast jag ska till destinationer som SAS flyger direkt till.
 

Dr. Miles

Expert
United har kommit tillbaka till Stockholm och Oslo även under den här sommaren.
De flyger till Stockholm och Oslo fram till 2016-SEP-06.

Tidtabell:

Newark-Stockholm: mellan 2016-MAY-08 och 2016-SEP-06

1234567
UA69
Stockholm ARN 09:05 - Newark EWR 11:50/11:55 752

1234567
UA68
Newark EWR 17:25 - Stockholm ARN 07:35 +1 752

Newark-Oslo: mellan 2016-MAY-08 och 2016-SEP-06

1234567
UA39
Oslo OSL 11:25 - Newark EWR 13:45/13:55 752

1234567
UA38
Newark EWR 20:10/20:15 - Oslo OSL 09:50 +1 752
 
Last edited:

fcx

Medlem
Jag åkte på premiärflighten EWR-ARN för några veckor sedan. Runt 40 % beläggning i economy, nästan fullt i business.
 
Toppen