Senaste nytt

Swebus introducerar dubbelsäte och priority boarding

BusinessClass

Redaktör
Det är inte bara i flygvärlden man fokuserar på större stolar, seat blocking och priority boarding för de som vill ha en bekvämare reseupplevelse, nu följer även bussvärlden. Senast i raden är Swebus som med start 11 maj introducerar sin tilläggstjänst "Dubbelsäte" som innebär att sätet bredvid förblir tomt under resan. Detta innebär mer plats och bättre…
 

Palazzi

Medlem
Låter som ett försök att utmana Bus4you. Men där kan man ju enkelt välja säte i enkelrad - ett säte som också är mer bekvämt :)
 
Har aldrig testat Bus4You men åkte i helgen till Västerås med Swebus för att flyga lite. Tyckte att det var helt okej, klart över förväntan. Internet funkade kanon, chaufförerna var sådär fryntligt trevliga och allt gick i tid och kom fram i tid. Däremot undrar jag hur de löser Priority Boarding. Kanske var det så att ingen bokat den tjänsten när jag åkte men folk bufflade sig på som vanligt så det skulle jag alltså vilja se i praktiken...
 

lnixon

Medlem
Jag gillar uttalandet "passagerare som önskar mer utrymme, exempelvis för att kunna skreva med benen". De skulle ha illustrerat med en bild på en skrevande gubbe också. :)
 
Toppen