Senaste nytt

Vilket One World-program skall jag välja?

kalle.nilsson

Ny medlem
Hej hej!

Blir bjuden på en resa i Business (bokningsklass C ena vägen och I andra) med Qatar till Doha i veckan och vill inte att poängen förfaller. Tänkte därför signa mig till ett program, men vilket?

Flyger inte tillräckligt mycket så att det kommer gå upp i några ruskiga mängder poäng och kan egentligen inte "lova" att flyga med ett visst bolag varför de som kräver detta för att nå en viss nivå (t.ex. BA) känns krångliga.

Är en utpräglad Star Alliance-flygare och brukar få EBG men inte så mycket mer (har nu 10 000p kvar men fram till 31 oktober på mig) varför jag bedömt "alltid" kommer prioritera Star Alliance.

Kommer sällan upp i Segments utan tjänar mina poäng genom att jag flyger längre sträckor och det är faktiskt mer troligt att jag blir bjuden på samma resa igen inom ett år än att jag får 10 segments med något One World-bolag.

Mina vanligaste destinationer:
- San Francisco
- Los Angeles
- New York
- Kuala Lumpur
- Bilbao
- Geneve
- Frankfurt
- Bryssel

Så, hur skall jag tänka nu? Vilka program har ni bra erfarenhet av?
 

jumbooze

Medlem
Om du inte ser att du kommer flyga så mycket med One World så skulle jag däga att med British Airways så kan du använda dina miles i USA så att du inte betalar så mycket avgifter, dvs om du ser att du har användning för billiga poängresor inom usa
 

kalle.nilsson

Ny medlem
OK, tack för detta. Kan AA vara ett alternativ? AA's flighter dyker ofta upp som "bättre" alternativ då jag flyger till SFO och LAX men väljer Lufthansa och SAS av EB-strategiska skäl. Tänker att jag då, om jag redan uppfyllt EBG, kan krydda med någon/några längre flygningar. Eller är AA sämre än BA på många punkter?
 
Toppen