Tjaeng
Medlem
jag har under lång tid haft ett felaktigt namn registrerat på mitt EB-konto, där felet varit att namnet skrivits samman typ "Janerik" (fiktivt namn). För några veckor sedan ringde jag och frågade om en ändring, och supporten sa då att det kan vara knivigt med mellanrum i namnet. Ett par dagar senare står namnet istället med ett bindestreck, typ "Jan-Erik" vilket ju också var fel. Jag hann t.om få ett nytt EB-kort skickat till mig rekordsnabbt innan jag än en gång fick det ändrat till (den rätta) formen "Jan Erik". Sen det hände har jag dock inte lyckats få en enda av mina flygningar med SAS autoregistrerade inom tre veckor, när de tidigare har varit snabba med att registrera iaf sina egna flights på kontot. När jag sen försöker efterregistrera går det såklart inte heller eftersom det rätta namnet har ett mellanslag vilket man tydligen inte får ha (punkt 6), och när man sammanskriver namnen säger svarssidan att namnet inte stämmer överens med biljettnumret.
Är den sena registreringen f.n ett tillfälligt problem pga hög arbetsbelastning/IT-uppdatering e.dyl, eller är jag dömd till att antingen behöva byta tillbaks till ett felaktigt namn alt. skicka efterregistreringar till Bangkok för all framtid? Någon annan som har dubbelt förnamn eller efternamn på sitt konto som har erfarenhet av mitt problem?
/T
Är den sena registreringen f.n ett tillfälligt problem pga hög arbetsbelastning/IT-uppdatering e.dyl, eller är jag dömd till att antingen behöva byta tillbaks till ett felaktigt namn alt. skicka efterregistreringar till Bangkok för all framtid? Någon annan som har dubbelt förnamn eller efternamn på sitt konto som har erfarenhet av mitt problem?
/T