Senaste nytt

75000 Eubonus poäng - hur ska jag spendera dem?

alc

Medlem
Hej!

Har 75000 poäng på kontot som behövs spenderas snart. Har ni något bra förslag på bästa sätt att spendera dem? Vart ska man åka? Flygbolag?

Tacksam för svar,
ALC
 

palmen

Moderator
Hej!

Har 75000 poäng på kontot som behövs spenderas snart. Har ni något bra förslag på bästa sätt att spendera dem? Vart ska man åka? Flygbolag?

Tacksam för svar,
ALC
Om du har en Amex 2-4-1 voucher hade det givna svaret varit Lufthansa F till USA.
Tyvärr kommer man inte jättelångt med 75k poäng, du kan se vad det kostar att flyga med övriga star alliance bolag på följande länk
Star Alliance award chart - SAS

Om du ska flyga med SAS har du listan på vad det kostar här
SAS points charts - SAS
Tur och retur i economy till USA är inte direkt det optimala användandet av poängen, men om de kommer att förfalla så är det trots allt en bättre deal än att inte få något för dom.
 

ekf

Medlem
Tycker nog att 70000 poäng för en *A award med SK till USA och sedan vidare med UA till valfri inrikesdestination inte är en alls så tokig deal med det begränsade antalet poäng alc har. Betydligt bättre värde än något intra-europa, och till Asien räcker poängen inte ens till en ren SK-award (80000p i ekonomi).
 

DrKlas

Medlem
Sas till Svalbard (20000 p i Go och 30000 p i Plus) och två nätter på Radissonhotellet där (20000 poäng/natt).

Vill du istället ha värme så kostar en förstaklass enkelbiljett till Mellanöstern 72000 poäng. Lufthansa till Dubai via Frankfurt kanske?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Köp en SAS Go till USA, rea just nu 3k (boka senast imorgon) Uppgradera till Business/Plus. 40k poäng för Go-Business och 15k poäng Go-Plus.
 

FF#1

Medlem
Enkelbiljett i F till Mellanöstern, hem med skruttbolag på billig enkelbiljett. Då blir det i alla fall en upplevelse.
 

Johanna

Medlem
Jag tycker fortfarande problemet är att hitta biljetter, särskilt i BC. Kina funkar ganska bra men resten av världen särskilt USA är tuff.
 

Johanna

Medlem
Funderar på om jag ska ändra min resa till Shanghai till F till Dubai istället. Men då måste jag ringa för att kunna boka detta?
 
Toppen