Senaste nytt

Vilket tåg blir mest försenat den 22 december?

Jacob

Medlem
Det är bussbolaget Swebus som dragit igång en vadslagning om det mest försenade tåget den 22 december 2011, en av årets mest intensiva resdagar. De 15 som väljer rätt tåg och kommer närmast antal försenade minuter vinner 1000 kronor i resecheckar hos Swebus. Enligt Ingvar Ryggesjö på Swebus ska vadslagningen tas med lite humor och…
 

Jacob

Medlem
Det är bussbolaget Swebus som dragit igång en vadslagning om det mest försenade tåget den 22 december 2011, en av årets mest intensiva resdagar. De 15 som väljer rätt tåg och kommer närmast antal försenade minuter vinner 1000 kronor i resecheckar hos Swebus.

Enligt Ingvar Ryggesjö på Swebus ska vadslagningen tas med lite humor och är inte riktad mot SJ personligen. Den har istället kommit till för att föra fram den vägburna trafiken som ett alternativ till tåget och för att skapa debatt, speciellt med tanke på hur mycket förseningar det varit de senaste vintrarna i tågtrafiken.

Gör en gissning du med på denna sida:
Spela Swebus Jackpot gratis
 

rob74

Medlem
Äh! Jag bommade tävlingen...

Flickvännens bror kom upp igår från Stockholm. Om jag nu minns tiderna rätt, så skulle tåget ha gått runt 17:20 men de kom iväg ca 20:30-21. Skulle varit i Kiruna på förmiddagen därpå, men de kom först nån gång vid 16-tiden. De sa tydligen att det berodde på stulna kopparledningar mellan Linköping och någon annan station. Det blev väl i princip alla pengar tillbaka där/ny resa...

Så ett norrlandståg hade nog blivit min gissning.
 
Toppen