Senaste nytt

Har du SPG Platinum? Hur blir du behandlad?

Jag är en simpel SPG Guld men ändå väldigt nöjd med hur jag blir behandlad på hotellen generellt. Det märks att man har guldkort även om det inte är några enorma skillnader.

Min vän i Singapore är SPG Platinum 75 och han tycker det är jättestor skillnad - hotellen vill verkligen se till att han ska bo problemfritt och få precis det rum han vill ha. (jag ska försöka få med honom som medlem när vi startar på engelska - hans fetisch för att få exakt rätt rum är något utöver det vanliga, han ger sig aldrig...)

Du som är Platinum - hur blir du behandlad?
 

khybner

Medlem
Jag har varit Platinum de senaste 9 åren och Platinum 75 de sista två och blir generellt alltid väl behandlad och uppgraderad.

Brukar alltid boka billigaste rummet och blir uppgraderad till svit 9 gånger av 10, det enda hotellet som konsekvent inte uppgraderar är W Miami Beach trots att deras bokningssituation på nätet visar annorlunda.

Om jag inte gillar rummet och det inte finns något annat ledigt byter hotellen rum åt mig senare under dagen eller vistelsen.

Platinum 75 vet jag inte riktigt vad jag ska säga om - jag har i stort sett alltid fått early checkin och late checkout även innan jag var Platinum 75. Skillnaden nu är att jag redan innan incheckning vet att jag får det. Och de flesta gångerna går det bra. Däremot försökte jag med en late checkout till kl 23 på Le Meridien Picadilly och det gick inte men det var kanske lite stretch :)
 

HON-II

Medlem
Är SPG Platinum Life och tycker att behandligen och frekvensen på uppgraderingar kan mäta sig med andra "top tiers" (är även Hilton och Hyatt Diamond). SPG har väldigt bra availability på poängbokningar - även sviter med poäng. De gånger jag har fått väldigt bra service på hotellen är när man varit flera gånger på ett och samma hotell - då tror jag det mer är det kriteriet som gäller än ens SPG status, fr.a på hotell, där man bott mer än 100 ggr (detta gäller några SPG Luxury Collection hotell, bl.a. Kemp i Helsinki). Då får man bl.a. en privat morgonrock med ens namn inbroderat.
 
Last edited:
M

Monkey_Class

Guest
Även jag är lifetime Platinum. Det är stor skillnad tycker jag mellan guld och platinum men oftast i Asien (nu var det iofs 12 år sedan jag var guld). I Europa och US så kan det vara väldigt blandat.
Även om jag, som ett år bara hade 6 nätter på SPG, bokade så fick jag samma behandling. Som HON-II skriver så blir det bara bättre om du bor på samma hotell flera gånger. Mina guldställen är Le Royal Meridien Shanghai och Westin Sukhumvit Rd. Där blir jag väldigt vääääl mottagen, men så har jag bott där många ggr också.
Så satsa du på en Platinum run - det är värt det :)
 

rlager

Medlem
Blev Platinum vid nyår genom Platinum Challenge. Har ännu inte testat men har ett antal bokningar i sommar och höst så det blir intressant att se hur man blir bemött.
 
Toppen