Senaste nytt

Hotelltips önskas från vana Bangkokresenärer

Gus

Medlem
Lite tips från vana Bangkok-resenärer önskas. Gift par i 30-års åldern ska till bangkok i augusti och bo 3+2 nätter på fint hotell (gärna romantiskt), dock ej alltför dyrt (max 1500 kr natten). Vi funderar på Sofitel So för de två nätterna, var ska vi bo de tre nätterna tycker ni? En härlig pool är ett måste, god room-service är ett plus i kanten. (extra stort plus i kanten är om frukost på rummet är gratis vid "bed & breakfast" rate). Lounge behöver vi inte ha eftersom det finns så många fina restauranger i Bangkok plus att frugan är gravid och kan ändå inte dricka något.

Vid tidigare besök har vi bott på Millennium Hilton (nöjda med detta) pga guldmedlemskap, men nu har vi inte hög nivå i någon hotellkedja.
 

Andrew

Medlem
Lite tips från vana Bangkok-resenärer önskas. Gift par i 30-års åldern ska till bangkok i augusti och bo 3+2 nätter på fint hotell (gärna romantiskt), dock ej alltför dyrt (max 1500 kr natten). Vi funderar på Sofitel So för de två nätterna, var ska vi bo de tre nätterna tycker ni? En härlig pool är ett måste, god room-service är ett plus i kanten. (extra stort plus i kanten är om frukost på rummet är gratis vid "bed & breakfast" rate). Lounge behöver vi inte ha eftersom det finns så många fina restauranger i Bangkok plus att frugan är gravid och kan ändå inte dricka något.

Vid tidigare besök har vi bott på Millennium Hilton (nöjda med detta) pga guldmedlemskap, men nu har vi inte hög nivå i någon hotellkedja.
Sukhothai kan vara ett alternativ - prismässigt inom din budget och med tanke på hotellets inriktning på historiska Thailand fyller det nog även romanskvoten. Hotellet tycks placera sig bra i rankinglistor och verkar ha en trevlig atmosfär. Huruvida poolen är "härlig" är nog en diskussionsfråga - på bilder ser den lite tråkig ut. Det kanske är någon här som bott på Sukhothai som kan berätta mer?

Om ni är villiga att gå upp någon/några hundralappar per natt är Peninsula en av mina favoriter. Poolen är fantastisk och frukosten vid flodkanten likaså. Mysigt spa och välplanerade rum. Restaurangerna var trevliga, särskilt den kinesiska Mei Jiang och room service var bra. Ett litet plus är båttransfer på 5 minuter till BTS. Dock kostar det nog kring 2000 kronor natten idag enligt rådande växelkurs.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johanna

Medlem
Jag gillar Shangri-La och deras Kreungthep vinge. Det är inte trångt och man har tillgång till en pool som bara är för dom som bor där. Frukost, afternoon the och kvälls snacks. Man behöver inte mer mat efter det.
 

Gus

Medlem
Bangkok i augusti. Vad är mest värde för pengarna?
- Peninsula, 1876 kr /natt med frukost. (standardrum)
- Shangri-La i Krungthep Wing 2163 kr natten.
- Conrad, 1400 kr natten i clubrum.

Ren spontant känns Conrad som det bästa alternativet i detta fallet? Både på Shangri-La och Conrad ingår det afternoon-tea. Min fru älskar det (om det är bra kvalitet). Är afternoon-teat bra på Conrad och Shangri-La?
 

Johanna

Medlem
Som sagt jag gillar Shangri-La men vore kul att höra hur ni upplever Conrad. Jag gillar när det inte är så mycket folk omkring och trängsel.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohnnyWilde

Medlem
Bangkok i augusti. Vad är mest värde för pengarna?
- Peninsula, 1876 kr /natt med frukost. (standardrum)
- Shangri-La i Krungthep Wing 2163 kr natten.
- Conrad, 1400 kr natten i clubrum.

Ren spontant känns Conrad som det bästa alternativet i detta fallet? Både på Shangri-La och Conrad ingår det afternoon-tea. Min fru älskar det (om det är bra kvalitet). Är afternoon-teat bra på Conrad och Shangri-La?

Jag slänger in en kurvboll här!
Senast i januari bodde jag på Chatrium riverside för runt tusenlappen för riverview suite dock utan frukost då det var biligare att beställa a la carte till poolen eller rummet.
Underbar pool och mycket bra takbar/terrass i den kinesiska restaurangen med en jazztrio och billig happy hour i solnedgången.
Tyvärr var sängarna alldeles för bekväma så det blev lite mer sömn än vi hoppats på ;-)
Har sen 1995 bott på ett 50 tal hotell i BKK och det är kändes väldigt bra på många vis trots riverside så inte riktigt varit min hotspot tidigare men är det numer!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Andrew

Medlem
Bangkok i augusti. Vad är mest värde för pengarna?
- Peninsula, 1876 kr /natt med frukost. (standardrum)
- Shangri-La i Krungthep Wing 2163 kr natten.
- Conrad, 1400 kr natten i clubrum.

Ren spontant känns Conrad som det bästa alternativet i detta fallet? Både på Shangri-La och Conrad ingår det afternoon-tea. Min fru älskar det (om det är bra kvalitet). Är afternoon-teat bra på Conrad och Shangri-La?
Jag hade nog valt Peninsula. Afternoon Tea tycker jag du borde ta på Mandarin Orientals Authors' Lounge, på andra sidan floden - och kanske även på Peninsula. Bägge är erkänt bra. Har personligen inte särskilt bra erfarenhet av just Afternoon Tea från club lounges så där ska jag inte uttala mig.

Något som är värt att komma ihåg är att Conrad ligger mitt i stan till skillnad från de andra två hotellen du nämnt som ligger vid floden.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

telelina

Medlem
Du får skaffa nytt gold på Hilton. Signa upp på kampanjen som ger guld på 4 stays. Bo på ett eller fler Hilton hotell. Jag trivdes bra på Sukhumvit.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Voyageur

Medlem
Lyfter hatten av för Sofitel Sukhumvit eftersom ni ändå funderar på Sogitel SO, varför inte slå två Sofitels på samma gång. Helt utomordentlig service på Sofitel Sukhumvit, du är gästen och du är i centrum. Väldigt stort och bra poolområde med det där lilla extra. Sen kan jag inte nog rekommendera club floor, maten och canapeerna om kvällarna, afternoon teet samt den minst sagt storslagna privata frukosten är riktigt bra!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Du får skaffa nytt gold på Hilton. Signa upp på kampanjen som ger guld på 4 stays. Bo på ett eller fler Hilton hotell. Jag trivdes bra på Sukhumvit.
Befinner mig själv just nu på Hilton Sukhumvit, håller på och packar för hemfärden, har inget att klaga på, verkligen uppmärksammad som Hilton Gold. Trevlig lounge med en terass.
 
Toppen