Senaste nytt

Lufthansa Business Class - Airbus A340 vs A380 ??

Ni som är mer vana vid att flyga Business än mig, Vilken av flighterna skall jag välja??
Ska flyga ARN - LAX och kan välja båda varianterna antingen via Munchen A340 eller Frankfurt A380. Nån större skillnad på de olika planen??

Tacksam för input.
 

Senator

Moderator
Hum... bra fråga.. Jag skulle nog titta på vilket som har nya Business Class. Jag undrar på om alla A340-600or i MUC har nya produkten? Har i alla fall nya Förstaklass...Jag hade nog valt MUC. A380 har så många stolar i affärsklass
 

Senator

Moderator
Okej, tack för svaret, ska försöka hitta lite info, men är inte annars i regel A380n nyare och fräschare?

Inte nödvändigtvis eftersom A340-600orna har uppdaterats... Vilka datum tittar du på? Det går att ta reda på om det är nya eller gamla affärsklass på dina datum...
 

Thomasn

Medlem
Välj MUC. Om A340 har nya business class så skulle jag personligen välja att flya från MUC. Jag tycker att det ör en trevligare flygplats än FRA. Vidare så har A340, (om jag kommer ihåg rätt), inte sina säten i V-form, vilket gör att du slipper att tåflörta med stolsgrannen.
 

tcswede

Medlem
Föredrar FRA planet eftersom du kommer fram tidigare på dagen, genom tidsförskjutningen blir dagen lång nog.
 

Mr.C

Medlem
Är det samma produkt så skulle jag välja 340 alla dagar i veckan annars flyg med nya C, och som skrevs ovan är det allt för många stolar i C på 380. Känns verkligen konstigt att vandra långt bak i planet och få slå sig ner i ett säte där.
Ett plus till är ju faktiskt att MUC är en enligt mig trevligare flygplats.
 
Toppen