Senaste nytt

Tips angående semester i Brunei

Gus

Medlem
Frugan och jag flyger till Bangkok i augusti (bokat med Qatar businesskampanj). :) Vi tänker åka till Brunei i några dagar eftersom det är ett av de få länder i sydostasien vi inte har besökt. Någon som har besökt huvudstaden Bandar Seri Begawan? Vi funderar på att antingen stanna 2 eller 3 nätter i landet, finns det tillräckligt att göra för att fylla ut 3 dagar? Stränderna verklar inte så fina men det finns tydligen många bra restauranger (dock ingen alkohol).

Angående hotell lutar det år Radisson, något annat förslag?
 

khybner

Medlem
Har bott på Radisson, Sheraton och The Empire. The Empire är klart bäst tycker jag. 2-3 dagar är OK men inte mer.

Kom ihåg att du kan ta med dig alkohol in i landet om du är icke-muslim. Har för mig att det är 2 liter per person.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kricka

Medlem
Jag har bott någon natt på The Empire, vilket är ett bra hotell. Fanns en shuttlebus
till "stan" (centrala busstationen) när jag bodde där. Jag passade på att besöka Brunei
på väg till Kuching, Sarawak.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

freppa87

Medlem
Jag har bott på Centrepoint Hotel som var OK. Ganska gammalt och tråkig mat på hotellet, men välstädade rum. Anledningen till att jag inte bott på Radisson är att utbudet av resturanger och affärer är mycket bättre i området kring Gadong Mall. En väldigt trevligt (om än enklel) café är det som ligger på Terindak Beach (sök på google maps). Kan rekommendera att åka en båttur ut i djungeln samt se på "water village" (Kampong ayer). Moskén är också väldigt vacker och gick bra att besöka om man använde deras lånekläder samt att man inte gick in under bönestunderna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Det blev 3 nätter på Radisson! :) Det ser fint ut!

Hittade direktflyg från Bangkok med Royal Brunei för bara 1700 kr tor. Det var billigt tycker jag! Jag brukar alltid kolla flyg på flygresor.se och billigaste flyget där kostade typ 3000 kr. Nu bokade jag istället direkt via flygbolaget.
 
Toppen