Senaste nytt

Lägga in bonuskort på SAS-bokning (cash+points)

Gjorde en bokning GOT-CPH-SVG-IAH r/t men gjorde den som en cash+points bokning för att få upp fler alternativ (använde inga poäng). Vid bokningen kunde man välja mellan att lägga in sitt eurobonusnummer eller eller inte ha något inlagt alls. Det fanns inga andra Star Alliance alternativ som vid en vanlig bokning. Då jag krediterar till Aegean skulle jag vilja lägga till mitt guldkort men hur gör jag det/är det ens möjligt?
 

palmen

Moderator
Gjorde en bokning GOT-CPH-SVG-IAH r/t men gjorde den som en cash+points bokning för att få upp fler alternativ (använde inga poäng). Vid bokningen kunde man välja mellan att lägga in sitt eurobonusnummer eller eller inte ha något inlagt alls. Det fanns inga andra Star Alliance alternativ som vid en vanlig bokning. Då jag krediterar till Aegean skulle jag vilja lägga till mitt guldkort men hur gör jag det/är det ens möjligt?
Vid incheckning är det bara att be att de lägger in ditt aegean kort.
 

AABack2ARN

Medlem
Även fast det är en cash+points-bokning? Är den teoretiskt sett inte en bonusbokning som ger poäng som en vanlig bokning?
 

AABack2ARN

Medlem
Har aldrig provat den biljettypen (och har för övrigt bara SAS-kort inom Star Alliance) så jag vet inte själv, men det låter som om det finns en bonuskomponent i botten av biljetten som man kan låta bli att använda.
 
Toppen