Senaste nytt

Har någon lyckats att boka CA9001-9010 mellan Beijing och Tianjin med buss?

Dr. Miles

Expert
Det finns en busslinje mellan Beijing Capital flygplats (PEK) och Tianjin (TSN) som har Air China flightnummer (CA9001-9010) och jag undrar om någon har lyckats att boka denna rutt och ännu intressant att veta om någon har lyckats att kreditera den här sträckan till något av bonusprogram.

På ExpertFlyer kan man se att det finns "anslutning" mellan vanlig flight och bussresan.
Screenshot20150508_07.png


När jag söker på ITA Matrix och på AirChina.se, får jag inte alternativet utan via någon annan stad.
 

SvartMjolk

Medlem
Hade ingen aning om att det ens fanns. Är det något nytt? Jag har alltid krånglat med tåget, vilket brukar ta några timmar eftersom de närmsta avgångarna är fullbokade.

Jag kan skicka iväg en fråga till mina vänner i Tianjin och se om de har någon aning. Återkommer om de vet något.
 

AABack2ARN

Medlem
Är CA184 helt fullbokat eller är det 0 i alla klasser på grund av att den flighten inte går att kombinera med busslinjen?
 

Dr. Miles

Expert
Är CA184 helt fullbokat eller är det 0 i alla klasser på grund av att den flighten inte går att kombinera med busslinjen?
Det ser ut som platstillgång på en flight före bussresan nollställs när man kollar flight till Tianjin som innehåller bussresa mellan Beijing och Tianjin.

T ex anslutning från CA912 från Stockholm.

Stockholm-Beijing-Tianjin
Screenshot20150509_01.png

Stockholm-Beijing
Screenshot20150509_02.png
 

AABack2ARN

Medlem
Det tyder ju på att något är knasigt när man skall boka bus i kombination med (vissa) flyg...

Vad är aircraft type "404" för övrigt? ;)
 

AABack2ARN

Medlem
När jag kombinerar PVG-PEK-TSN i ExpertFlyer får jag fram tillgänglighet i S och X-klass på både flyget och bussen. Är det så att det enbart fungerar med anslutning på inrikesflyg? Jag kan inte få fram Flight Status för busslinjen (troligen med tanke på att det inte är ett flyg ;) )
 

Dr. Miles

Expert
Vad är aircraft type "404" för övrigt? ;)
Jag tror att det är som EQV (EQuipment Varies) i gamla tiden.

När jag kombinerar PVG-PEK-TSN i ExpertFlyer får jag fram tillgänglighet i S och X-klass på både flyget och bussen. Är det så att det enbart fungerar med anslutning på inrikesflyg? Jag kan inte få fram Flight Status för busslinjen (troligen med tanke på att det inte är ett flyg ;) )
Även från Stockholm kan jag se X klass både på CA912 och på busslinjen. Men X och I är för Award inventory väl?
Screenshot20150509_03.png
 

Dr. Miles

Expert
Jag har hittat även en linje Beijing Capital Terminal 3 - Qinhuangdao.
Screenshot20150509_04.png


Sökning tillgänglig på ExpertFlyer:
  • Beijing Capital Terminal 3 - Tianjin (TSN):
  • Beijing Capital Terminal 3 - Qinhuangdao (SHP):
Sökning ej tillgänglig på ExpertFlyer:
  • Beijing Capital Terminal 3 - Tanggu:
  • Beijing Capital Terminal 3 - Tangshan:

Enligt japansk webbsida, kan man inte boka dessa busslinjer online utan man måste boka genom Air China eller någon resebyrå.
CA 無料シャトルバスサービスを一部区間停止 | 2013年 | お知らせ&更新情報 | 株式会社日本橋夢屋 - 海外出張・業務渡航のプロフェッショナル -
 
Toppen