Senaste nytt

Är det värt att skaffa Best Western Diamond?

Är Platinum och har 13 nätter kvar till Daimond. Känner att BW egentligen inte ger något extra till statusmedlemmar mer än poäng. Har 6 bokade BW-nätter. Är det nån vits med alla försöka få ihop dom sista 7 nätterna för att komma högst upp?

Och är det någon som vet vilken insamlingsperioden är?
 

silwer

Medlem
Bodde nyss 5 nätter som Diamond. I princip inget extra alls. Endast varm ramlösa på rummet. Fick checka ut senare, men endast en timme. Tveksamt om det skulle rekommenderas.
 
Last edited:

DrKlas

Medlem
Är Platinum och har 13 nätter kvar till Daimond. Känner att BW egentligen inte ger något extra till statusmedlemmar mer än poäng. Har 6 bokade BW-nätter. Är det nån vits med alla försöka få ihop dom sista 7 nätterna för att komma högst upp?

Och är det någon som vet vilken insamlingsperioden är?

Vad är alternativen till att bo de sju nätterna på BW? Kan du istället uppnå status eller andra fördelar i andra program skulle jag absolut inte försökt nå Diamond. Men är alternativen att bo på likvärdiga hotell utan attraktiva bonusprogram så varför inte.

Intjäningsperioden följer kalenderår.
 
Vad är alternativen till att bo de sju nätterna på BW? Kan du istället uppnå status eller andra fördelar i andra program skulle jag absolut inte försökt nå Diamond. Men är alternativen att bo på likvärdiga hotell utan attraktiva bonusprogram så varför inte.

Intjäningsperioden följer kalenderår.
Okej, bra att veta.
Alternativet är att dra in poängen som EB och då har man ju lite större möjlighet att även välja andra kedjor. Jag reser mycket i Sydamerika och USA och BW är ofta ett prisvärt alternativ i tex Mexico, därför som jag blivit Platinum,
 

PILOTEN

Medlem
Det brukar vara enkelt att statusmatcha till Diamond via tex Club Carlson gold, som du skulle kunna matcha från EB Gold om du har det. Men som övriga säger, det spelar liten roll vilken status du har.
 
Då jag oftast bor i SE på samma hotell så är hundringen värt mest. Ibland ligger den frukt/godis på rummet.
 

olo

Medlem
Då jag oftast bor i SE på samma hotell så är hundringen värt mest. Ibland ligger den frukt/godis på rummet.

Jag håller med om att restaurangkupongen är det största värdet, då min resmönster är inom Skandinavien. BW är fristående hotell och igenkänningen varierar verkligen. Jag har lyckats att pricka in ganska många där det fungerar med vatten/frukt/choklad på rummet och uppgraderingar. Gällande uppgraderingar upplever jag att många svenska BW-hotell är små, vilket gör att det sällan finns några exklusiva rum att bli uppgraderad till.
 

Valley

Medlem
Har inte fått ut någonting annat utöver matbidrag. Men i gengäld har jag många hotellfavoriter bland BW-Hotell
 
Toppen