Senaste nytt

Nekad boarding på Lufthansas buss till Strasbourg

aren01

Medlem
Haft en diskussion med Luft Hansa om en trist upplevelse. Bokat Arlanda - Strasbourg med byte till buss i Frankfurt. Var på plats vid bussen i god tid med biljetten i handen. Busschauffören vägrade mig att gå ombord och körde iväg 11 minuter före utsatt avgångstid. Har försökt få nå´n form av kompensation för de tre timmar jag tvingades spendera på flygplatsen i väntan på nästa buss. LH ber bara om ursäkt:mad:
 

agehall

Medlem
Det får man lugnt sagt säga är en märklig händelse. Så ska det ju inte gå till.

Även om det är oklart ifall du har rätt i det här fallet, så skulle jag nog rekommendera att du hänvisar till EU261/2004. Har LH sålt en genomgående biljett så borde de få ta ansvar för det som inte är flyg också tycker jag. EU-reglerna ger dig rätt till kompensation för denied boarding, vilket låter precis som det du var med om, även om det gällde buss och inte flyg.
 

matte_ante

Medlem
Verkar helt orimligt. Är det något som saknas i historien? Varför skulle en chaufför neka en passagerare att gå på om allt är i sin ordning? Finns ju inget incitament alls.
 

aren01

Medlem
Helt obegripligt. Två av mina medresenärer var redan ombord på bussen och försökte få föraren att öppna dörren. Han bara gastade "sit down, sit down. Nå´n sorts bussvärdinna försökte också få honom att låta mig komma ombord men han körde iväg före avgångstid. Själv var jag aldrig i verbal kontakt med föraren eftersom jag aldrig kom ombord. Stod utanför och viftade med min biljett.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Känns som att något saknas här? Hur långt innan kom dina kompisar menar du?
 

Dr. Miles

Expert
Haft en diskussion med Luft Hansa om en trist upplevelse. Bokat Arlanda - Strasbourg med byte till buss i Frankfurt. Var på plats vid bussen i god tid med biljetten i handen. Busschauffören vägrade mig att gå ombord och körde iväg 11 minuter före utsatt avgångstid. Har försökt få nå´n form av kompensation för de tre timmar jag tvingades spendera på flygplatsen i väntan på nästa buss. LH ber bara om ursäkt:mad:
En fråga. Har du checkat in för bussresan?
Det ser ut som man måste checka in för bussresan senast 15 minuter före bussens avgångstid.

Screenshot20150508_09.png


Mer info finns här:
The Lufthansa Airport Bus Strasbourg - Lufthansa ® United States of America

Important information
  • Always allow at least 60 minutes between flight and bus.
  • For capacity reasons baggage allowance is limited to two pieces per passenger.
  • The check-in deadline for the Lufthansa Airport Bus is 15 minutes before departure. If you are not at the bus stop by this time, your seat may be given to another passenger.
  • Passengers must travel as originally booked and then travel and complete their trip as per this reservation.
  • You must always check in separately for the flight and bus/shuttle. Unfortunately there is no through check-in as with two connecting flights.
  • To enable smooth processing at the bus stop, please check in for the bus immediately upon arrival at Frankfurt Airport.
 
Toppen