Senaste nytt

EuroBonus Diamond - lounge vid ankomst

Agö

Medlem
Har nu testat detta på Kastrup. Fungerar utmärkt och jag kunde t.o.m. gästa in Herr EBS utan vidare frågor. Passar perfekt i väntan på tåget till Sverige (för att inte tala om att batteriet på telefonen måste laddas).

Visade kortet och fick fråga varifrån jag kom och med SAS. Varken jag eller Herr EBS behövde visa boardingkort.

Vad har ni andra för erfarenheter av denna fina förmån?
 
Last edited:

Timotey

Medlem
Jag har testat en gång på Kastrup men fick då visa mitt boardingkort. Hade två separata bokningar flög SK mellan ARN-CPH och sedan AB från CPH perfekt att slå ihjäl lite tid i loungen. Annars känns det inte som att jag kommer ha jätte nytta utav denna förmån
 

jumbooze

Medlem
Jag har tagit en sväng om loungen när jag har incheckat baggage då hinner man ta något att dricka och plocka en våtservett eller två innan det är dags att gå ner och plocka väskan från bandet...
 

Jacob

Medlem
Jag har testat det en gång och det fungerade väldigt smidigt.

Jag tycker faktiskt att det är en suverän förmån, troligtvis den bästa som ingår i Diamond. Har man tid att slå ihjäl vid ankomst, eller kanske i alla fall måste äta något på vägen hem/när man kommit hem, är det super att kunna göra ett loungebesök innan man lämnar flygplatsen.
 

Canadien

Medlem
Har provat på ARN en gång. Då ankommande från LHR så jag fick gå genom den lilla minisäkerhetskontrollen för att komma in i Schengendelen. Var nog en av de första för den draken för han mumlade ngt om, just det och nåt mail som gått ut till alla den dagen.

Bra service, jag hade lite telemöten att styra med så en timme där passade utmärkt.
 

jumbooze

Medlem
Hur tolkar ni följande Diamantförmån
  • Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
Menar de att man kommer in i Loungerna på de interkontinentala destinationerna? Dvs t.ex. på ORD,NRT och liknande ställen för varför nämner man annars utom "på Newark"?
Skulle jag kunna gå in i UA lounge i Chicago när jag andar i Chicago eller vad avses?
 

Attachments

  • Screen Shot 2015-05-13 at 15.24.47.png
    Screen Shot 2015-05-13 at 15.24.47.png
    121 KB · Visningar: 469
Toppen