Senaste nytt

Vilken champagne på Turkish Airlines?

Tockstew

Medlem
Hej!

Min käre far har fyllt 70 år och i sann BC anda så ska vi givetvis ut på en flygtur. Denna gång till Istanbul med Turkish Airlines i business. Då han är en champagnekolkare av rang tänkte jag att det vore lite roligt att ta reda på vad för bubbel som serveras. Någon som vet? För det är väl inte så att de gjort en enhancement och infört fulbubbel?

Hälsningar

Tock
 

Jonas C

Medlem
På intra-EU flygen serveras Charles Heidsieck Blue Top Monopole, och på långflygen är det Gosset Grand Reserve som serveras. Sannolikheten att dessa serveras varma är tyvärr stor… De brukar dock vara rätt generösa med påfyllningar på intra-EU.
 

Tockstew

Medlem
Haha! Tack för svar! Just det, senaste long haul turen med Turkish var lustig på så vis att det var jag som bevakade ismängden i hinken så att bubblet skulle hålla sig lagom svalt. Crewet tyckte mest att jag var stökig som begärde mer is.......
 
Haha! Tack för svar! Just det, senaste long haul turen med Turkish var lustig på så vis att det var jag som bevakade ismängden i hinken så att bubblet skulle hålla sig lagom svalt. Crewet tyckte mest att jag var stökig som begärde mer is.......

11053057_10152802568412983_4598800078053226357_n.jpg
 
Toppen