Senaste nytt

SHB allkort med Paypal

Hej, helt ny här så jag hoppas inte jag är fel ute. Försökte söka men utan resultat.

Jag har det vanliga allkortet från Handelsbanken där jag får poäng som sedan ger mig fonder. Min fråga är om jag kopplar kortet till mitt Paypal konto och betalar en större summa för ett inköp till företaget, får jag då poäng för detta?

Vet att Handelsbanken räknar en del transaktioner som "överföringar" även om det görs via kortet. Till exempel när jag förde över pengar till ett trading konto.

En följdfråga är ju om jag någonstans kan se vilka belopp som inte tillgodoräknas i allmänhet?

Tack för ett mycket givande forum!
 
Hej Jonatan, välkommen till businessclass!
Om du gör transaktioner på kortet via paypal räknas det som kortköp, och det ger poäng. (åtm när jag använde kortet senast för kanske två år sedan). Däremot räknas aldrig uttag från allkortets konto som bonusgrundande. Vad jag vet så finns det ingen lista på vilka belopp som är bonusgrundande eller inte, men allting som räknas som kontantuttag torde ju inte ge bonus.

Allkortets bonus är dock extremt dålig jämfört med andra kort, där det finns betydligt bättre bonus att få. Amex till exempel: http://www.businessclass.se/forum/t...urobonus-elite-american-express-kortet.19802/ :)

Handelsbankens Allkort ger väl 20-40 kr någonstans i fonder för varje 20 000 kr spenderat om jag minns rätt. Om det är cash du vill ha så finns det gott om kort som ger 1 % cash tillbaka, t ex Bonus på allt du handlar, utbetalt i reda pengar. - Everydaycard
 
Tack för ditt snabba svar! Kanon ja då borde det ge bonus även idag.

Jag är (tyvärr) medveten om att det finns bättre kort. Men för tillfället tror jag det är väldigt få företag som vill utfärda ett kreditkort till mig då är student och alltså inte en optimal kund på pappret. Så för tillfället får jag nöja mig med SHB Allkort :)
 
Toppen