Senaste nytt

Stockholm-Addis Abeba i business class

Mikael64

Medlem
Hej, är det någon som har bra koll på (ET) Ethiopian i Business kontra LH via JED. Priset är ungefär densamma men med LH tar det länge då den går via JED samt väntan FRA på några timmar. Biljetten ligger på dryga 20000sek på sas.se. Vet någon om antalet Eurobonus poäng är densamma? Service och mat om man jämför? Himla tacksam om någon har testat och vet.
 

agehall

Medlem
LH är LH. Det finns gott om utlåtanden om deras businessprodukter. Ethiopian är det inte lika många utlåtanden om, men jag tror det finns ett par recensioner här på siten.

Personligen flyger jag inte med afrikanska bolag, så jag skulle ha valt LH. Men många andra hävdar att flera av de stora afrikanska bolagen är helt OK, så det är kanske bara jag som är kinkig.

För att få fram hur många EB-poäng du får, så måste vi nog veta bokningsklass på biljetterna. Om det är C, D eller J så bör du få 200% av flugna miles.
 

Mikael64

Medlem
Hej det står bokningsklass C Business unrestricted. Har åkt en del LH i Business och servicen har jag personligen tyckt varit ganska ojämn när jag inte pratar tyska....samtidigt har tysktalande fått kanon service. Det är min känsla...
 

Kricka

Medlem
@Mikael64 Jag skulle, om du har möjlighet, välja att ta LH direkt från Frankfurt
till Addis. Detta då jag tycker Lufthansa fungerar bra (talar lite tyska om nu det
hjälper?). Är poängintjäningen viktig så har @Senator en bra synpunkt.
 

Alf

Medlem
Håller till 100% med @agehall även vad som sägs om afrikanska bolag, även om jag ibland kan välja SAA. Valet är lätt även för mej, det hade blivit LH fast jag inte är något LH fan.
 

Jonas C

Medlem
Skulle nog valt Ethiopian över Lufthansa i BusinessClass. Bra mat (från Arlanda) och bekväma stolar i Ethiopian Business. Vinlistan var inte så dum heller.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Maten var verkligen inte dum i eco, kan tänka mig att det är snäppet vassare i C.
 
Toppen