Senaste nytt

Begränsad servering på korta linjer (ex Köpenhamn-Hamburg), vad innebär det i praktiken?

fred80

Medlem
Ska flyga Köpenhamn-Hamburg och är bokad i SAS Plus. Vet att det är en av linjerna som det står att det är begränsas servering ombord på grund av den korta flygtiden. Har försökt hittat svar här på forumet och andra sökningar på nätet, för att försöka få svar på vad SAS har för service på sina kota flygningar, dock utan resultat.

Någon som har erfarenhet att flyga med PLUS biljett på korta sträckor och kan tala om vad SAS brukar erbjuda sina passagerare när det gäller dryck /"mat" ombord?
 

agehall

Medlem
Kolla på vad @Christian Sternudd skriver om Stockholm-Visby med SAS! Där har du den begränsade serveringen i ett nötskal skulle jag säga. Om det är lika illa på Köpenhamn-Hamburg får nog någon som rest där kommentera.
 

niksal

Medlem
Jag flög CPH-HAM i april i plus. Om jag inte kommer helt fel ihåg så var det snack och dryck, samma som inom norden. Däremot ingen försäljning i go.
 

Jensik

Medlem
Nej @Christian R , den turen till GDN var bokad i SAS apa med horribla JetTime. Allt det bjöds på i apklass var Lindtchokladen.
Har flugit med SAS i Plus innan och fick som @niksal skriver snack och dryck, ingen matservering (man kan ju inte räkna det torra knäckebrödet som mat direkt). Tillskillnad från Nordenflygningarna kan man dock få en G&T och det serveras även Luxemburgs stolthet Bernard Massard samt resten av Europe Bar menyn.
 

Jensik

Medlem
Jag tänkte att det kunde vara kul att prova SAS Plus någon gång och har sedan en tid tillbaka bokat en bonusresa i Plus till Gdansk, men den avbokade jag efter att ha läst denna tråd...
Boka GDN via Oslo istället, då får du hela utbudet inkl lådan, brukar vara 1-2 rader Plus på de flygningarna så om du har turen att få en bra flygvärdinna kan man få mycket uppmärksamhet som Plusresenär.
Undvik dock JetTime via CPH, horribelt företag och resan tar nästan dubbla tiden. Förstår inte att SAS kan använda dessa skojare.
 
Boka GDN via Oslo istället, då får du hela utbudet inkl lådan, brukar vara 1-2 rader Plus på de flygningarna så om du har turen att få en bra flygvärdinna kan man få mycket uppmärksamhet som Plusresenär.
Undvik dock JetTime via CPH, horribelt företag och resan tar nästan dubbla tiden. Förstår inte att SAS kan använda dessa skojare.
Den routingen dyker inte upp när jag letar efter bonusresor och jag vill inte behöva boka 2 separata biljetter.
 
Toppen