Senaste nytt

Bra hotell i centrala Amsterdam i augusti?

Fredrik

Medlem
Bra och Amsterdam är ej kompatibelt.

Jag är där då och då men inget är riktigt prisvärt, åtminstone på Radissomnivån. Blir gärna motbevisad men tror en bra början är att vara realistisk kring vad som bjuds.
 

Ozz

Medlem
Jag har bott ett par gånger på Doubletree vid centralstationen och tycker att det är bra och prisvärt.
Gångavstånd till mycket och nära till bra tågförbindelse till/från Schiphol.
 

jerixon

Medlem
Gillar flera Best Western alternativ. BW Dam square är helt OK med en något tråkig frukost. Men ganska prisvärt och mkt rent och bra och mycket centralt läge!

Blue Tower ovan har jag också bott på och några av de andra BW alternativen. Det är oftast rent och fint varje fall =)
 

Andreaszan

Medlem
Jag bor ofta på NH Krasnapolsky, hysfar billig och bra rum om du får de nyrenoverade. Centralt på Dam Square. De L'Europe er bra men dyrt. Också centralt lite lengre ned på Rokin. Pulitzer lite hypat men trevligt.

Amsterdam vest for Dam Rak er världens trevligaste stad...
 
Jag och @spathon skall åka på utvecklings-konferens i Amsterdam 22-27 augusti. Är det någon som har bra tips var vi ska bo?
Som sagt vad är prisklassen ni vill lägga er på. Är det ingen begränsning föreslår jag Sofitel Legend The Grand Hotel, ett av dom bästa hotellen jag bott på med enastående service. Dock kostar det därefter men du kan inte komma så mer i mitten av Amsterdam om man ser på kartan vart det ligger.

Läs min recension: Recension: Sofitel Legend The Grand Amsterdam - Boende för kungligheter - BusinessClass.se
 

Gus

Medlem
Jag tyckte att doubletree var väldigt bra. Vi hade gratis minibar på rummet som fylldes på med Heineken varje dag :). Trevlig bar på hotellets tak.
 

rvarttinen

Medlem
Brukar bo på Pulitzer (Starwood) - kul och lite lyxigt. Består i 25 sammanbyggda kanalhus. Bra frukost!

Edit: det tycks som om Pulitzer inte längre hör till "The Luxury Collection" och Starwood.
:(

Dock, i höst kommer detta: Starwood Hotels & Resorts !
 
Last edited:
Toppen