Senaste nytt

Söker: Köpenhamn-Södra Florida i Business class med Star Alliance Amex 2-4-1 i december

henkedio

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Södra Florida (Miami, Fort Lauderdale, Tampa, Fort myers)
  3. När vill/behöver du resa ut? Början av december
  4. När vill/behöver du komma hem? 26-30 december
  5. Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och bebis (i knä)
  7. I vilken kabinklass? Business (premium economy i värsta fall)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ---
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst bara 1 byte i Europa
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Har kollat Uniteds award sökning och där är det väl saver awards som gäller? Finns det fler biljetter i omlopp, så att säga?

Det enda jag hittat är med Turkish ut och TAP hem. Gäller alltså en Amex 241 som jag uppgett i rubriken.
 

Dr. Miles

Expert
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Södra Florida (Miami, Fort Lauderdale, Tampa, Fort myers)
  3. När vill/behöver du resa ut? Början av december
  4. När vill/behöver du komma hem? 26-30 december
  5. Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och bebis (i knä)
  7. I vilken kabinklass? Business (premium economy i värsta fall)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ---
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst bara 1 byte i Europa
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Har kollat Uniteds award sökning och där är det väl saver awards som gäller? Finns det fler biljetter i omlopp, så att säga?

Det enda jag hittat är med Turkish ut och TAP hem. Gäller alltså en Amex 241 som jag uppgett i rubriken.
Lite lång väntetid i Toronto på utresan (ca 6 timmar) men annars det är bara ett byte dit.
Flygning mellan Fort Lauderdale och Newark är i Economy.

Utresa:

Wed., Dec. 30, 2015
AC883 C2
12:15 p.m. Copenhagen, Denmark (CPH)
2:50 p.m. Toronto, ON Canada (YYZ)
Aircraft: Boeing 767-300

Wed., Dec. 30, 2015
AC934 C2
9:00 p.m. Toronto, ON Canada (YYZ)
12:24 a.m.+1 Fort Lauderdale, FL (FLL)
Aircraft: Airbus A320​

Hemresa:

Fri., Jan. 15, 2016
UA1417 Y2
1:30 p.m. Fort Lauderdale, FL (FLL)
4:45 p.m. New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
Aircraft: Boeing 737-800

Fri., Jan. 15, 2016
SK908 C2
6:55 p.m. New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)
8:15 a.m. +1 Oslo, Norway (OSL)
Aircraft: Airbus A340-300

Sat., Jan. 16, 2016
SK1455 C2
10:00 a.m. Oslo, Norway (OSL)
11:10 a.m. Copenhagen, Denmark (CPH)
Aircraft: Boeing 737-700​




Om du tycker att det är okej med long layover (ca 4-7,5 timmar), finns det också SAS direktflyg från Chicago.

Hemresa:

Sat., Jan. 16, 2016
UA1290 Y2
12:15 p.m. Fort Lauderdale, FL (FLL)
2:39 p.m. Chicago, IL (ORD - O'Hare)
Aircraft: Boeing 737-800


Sat., Jan. 16, 2016
SK944 C2
10:05 p.m. Chicago, IL (ORD - O'Hare)
1:20 p.m. +1 Day Copenhagen, Denmark (CPH)
Aircraft: Airbus A340-300


Hemresa:

Wed., Jan. 20, 2016
UA1290 Y2
03:30 p.m. Fort Lauderdale, FL (FLL)
5:54 p.m. Chicago, IL (ORD - O'Hare)
Aircraft: Boeing 737-800


Wed., Jan. 20, 2016
SK944 C2
10:05 p.m. Chicago, IL (ORD - O'Hare)
1:20 p.m. +1 Day Copenhagen, Denmark (CPH)
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Airbus A340-300
 

henkedio

Medlem
I
Lite lång väntetid i Toronto på utresan (ca 6 timmar) men annars det är bara ett byte dit.
Flygning mellan Fort Lauderdale och Newark är i Economy.

Är inga problem med lång väntetid, däremot behöver jag vara åter i Köpenhamn innan 2016, Har ju min voucher att ta hänsyn till.
 

Dr. Miles

Expert
Är inga problem med lång väntetid, däremot behöver jag vara åter i Köpenhamn innan 2016, Har ju min voucher att ta hänsyn till.
Förlåt, jag missförstod ditt inlägg. Jag trodde att du ville gå ut runt 26-30 dec.

Använd Uniteds webbsida. Det är enkelt att använda och det är mycket snabbare än ANA nuförtiden.
Flight Search | United Airlines

Kan du se din Amex 2-4-1 rabatt på SAS.se?
I så fall kan du boka SAS flight som avgår efter 2015 också. Det har jag märkt med min Amex 2-4-1 voucher som jag fick i 2014.

Ett sätt är att du använder din Amex 2-4-1 online till något av SAS USA destinationer och sedan ringa till Tallinn (eller SAS) och lägga till USA inrikes flygningar.
Screenshot20150507_04.png


Man kan dock inte välja spödbarn när man vill applicera Amex 2-4-1 voucher online.
 
Last edited:

henkedio

Medlem
I
Förlåt, jag missförstod ditt inlägg. Jag trodde att du ville gå ut runt 26-30 dec.
Ingen fara, är glad att du försöker hjälpa mig. Hade förr ett ANA-konto som jag enbart använde till att söka bonusbiljetter, men det fungerar inte längre av någon anledning, sen vet jag som sagt inte om de platser man ser hos United är "alla" som ligger ute.
 

henkedio

Medlem
Förlåt, jag missförstod ditt inlägg. Jag trodde att du ville gå ut runt 26-30 dec.

Använd Uniteds webbsida. Det är enkelt att använda och det är mycket snabbare än ANA nuförtiden.
Flight Search | United Airlines

Kan du se din Amex 2-4-1 rabatt på SAS.se?
I så fall kan du boka SAS flight som avgår efter 2015 också. Det har jag märkt med min Amex 2-4-1 voucher som jag fick i 2014.

Ett sätt är att du använder din Amex 2-4-1 online till något av SAS USA destinationer och sedan ringa till Tallinn (eller SAS) och lägga till USA inrikes flygningar.

Jag kan tyvärr inte se att min Amex ligger inne på SAS, fick ju mail om det idag. Men SAS IT är väl inte kända för att få ihop det direkt.

Hur funkar det då, om man ringer till Tallinn och lägger på inrikes. Gäller Amex 241 i det läget också?

Tusen tack doktorn, ska nu göra vad jag kan.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan tyvärr inte se att min Amex ligger inne på SAS, fick ju mail om det idag. Men SAS IT är väl inte kända för att få ihop det direkt.
Synd att det inte fungerar online. Se mitt inlägg ovan. Så här ser det ut.

Hur funkar det då, om man ringer till Tallinn och lägger på inrikes. Gäller Amex 241 i det läget också?
Det bör de kunna göra. Dock Star Alliance Partner award kostar 110.000 poäng per person (normalpris) istället för 100.000 poäng med SAS, så du får nog betala 10.000 poäng mer vid ombokning.
 

henkedio

Medlem
Synd att det inte fungerar online. Se mitt inlägg ovan. Så här ser det ut.


Det bör de kunna göra. Dock Star Alliance Partner award kostar 110.000 poäng per person (normalpris) istället för 100.000 poäng med SAS, så du får nog betala 10.000 poäng mer vid ombokning.

Nu fick jag det att synas, boven var att när jag lade till ett barn i bokningen så gick det inte, inte heller när jag lade mig som ensam. Men precis som du skriver så verkar det gå att utnyttja även 2016. Det gäller väl antagligen att vara snabb nu, innan de åtgärdar detta "fel".
 

Dr. Miles

Expert
Nu fick jag det att synas, boven var att när jag lade till ett barn i bokningen så gick det inte, inte heller när jag lade mig som ensam. Men precis som du skriver så verkar det gå att utnyttja även 2016. Det gäller väl antagligen att vara snabb nu, innan de åtgärdar detta "fel".
Ja, avbokning av bonusresan är gratis om man gör det minst en arbetsdag före avresa. Så det är bara prova på.
  1. Boka 2 vuxna till något av SAS USA destinationer, med Amex 2-4-1 applicerad online på SAS.se.
  2. Sedan ring till SAS omedelbart och lägga till ditt barn (infant) i bokningen.
  3. Sedan lägger du till USA inrikes anslutningsflyg mellan SAS gateway city och Miami, Fort Lauderdale osv.
Glöm inte att kolla platstillgänglighet på USA inrikes anslutningsflyg innan du bokar er resa på SAS.se.
 

henkedio

Medlem
Hittar mycket platser faktiskt, dock är jag lite rädd för A340. Har du någon koll på om de kommer få den nya kabinen innan året är slut? Har sett att ett antal 330 är klara.
 
Toppen