Senaste nytt

Japan Airlines "Red Suite" - Ett nytt förstaklass lounge koncept

HON-II

Medlem
Mot slutet av förra året invigdes den förlängda delen av JAL's förstaklass lounge på Haneda. Denna del av loungen är tänkt som "en lounge i loungen". Konceptet är (kanske lite manschauvinistiskt) "’Gentleman’s club’ chic with a contemporary twist", d.v.s. lite retro och klassiskt elegant med en del moderna detaljer. Jag måste säga att de har lyckats över förväntan. Man får inte alls känslan av en flygplats i de eleganta rummen. Det finns en ypperlig saké- och champagnebar. Maten kan tas från buffén i den moderna, "vanliga" delen av förstaklass-loungen eller (vad avser ett begränsat urval av rätter) beställas à la carte. Kronan på verket är en skoputsningsservice som verkligen ser ut som den är tagen från 1800-talets London. Skoputsningsservicen utförs med sedvanlig Japansk pefektionism och slår med hästlängder den skoputsningsservice som erbjuds i Dubai på Emirates' förstaklasslounger). Slutsats: en mycket förnämlig och avslappnande lounge-upplevelse, associationerna går mot "Phileas Fogg" i sin isolerade club-miljö mitt i en utramodern 2000-talets flygplats.

IMG_5440.jpg
En soffgrupp i "Red Suite"-delen av förstaklass-loungen, champagnebaren i bakgrunden.

IMG_5443.jpg
"Red Suite"-delen av loungen med fri skoputsningsservice

IMG_5442.jpg
Saké- och champagnebaren i "Red Suite"-sektionen

IMG_5441.jpg
Saké- och champagnebaren i "Red Suite"-sektionen

IMG_5439.jpg
Den nya "Red Suite"-delen av JAL's förstaklasslounge. Observera biljardbordet i bakgrunden.
 
Last edited:

staff

Medlem
Kul, ska besöka denna loungen om en dryg vecka. Ska definitivt utnyttja skoputsningsservicen så att skorna är perfekta till bröllopet jag kommer att vara på väg till!
 

staff

Medlem
Är i JAL First Class Lounge på Haneda nu. Riktigt bra lounge måste jag säga. Har redan utnyttjat shoe shine servicen av John Lobb till mycket bra resultat! Kan spegla mig i mina Alden Longwings nu. :)

Överlag är Red Suite riktigt smakfullt gjort, och som Homer nämner är det självservering av Laurent Perrier.
 
Toppen