Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

MartinH

Medlem
Det har redan diskuterats lite i andra trådar om detta, men jag passar på och startar en ny tråd.
Jag bokade en resa till Heraklion med Aegean, ARN-ATH-HER-ATH-WAW, mest för att testa och få användning av deras "complimentary seat upgrade coupons" som man får som A3 gold.
Det var mycket smidigt att använda kupongerna. Jag ringde in, gav mina bokningsreferenser, inom 1 minut hade agenten hittat lediga platser (i bokningsklass I) och ändrat mina bokningar. Jag behövde inte ge henne mina kupongnummer, dom hittade hon själv på min profil. Jag trodde att det skulle gå åt en kupong per leg, men det visade sig att det var en kupong per väg istället, så nu har jag två kuponger kvar. Jag får väl okynnesboka en resa till! :)
Som sagt blir det bokningsklass I (business award) så det blir nog meckigt med poäng till andra FFP, men med A3 så skall man få enligt ursprunglig klass i alla fall.
 
Jag hade bokningsklass P och med tanke på att Köpenhamn->Aten->Larnaca->Aten->Frankfurt kostade 1200 SEK totalt så var det nog deras billigaste och sämsta biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är gammal Aegean Miles&Bonus Gold medlem som fick statusmatch från bmi Diamond Club Gold.
Jag har aldrig sett något fysiska Upgrade coupons, får man de varje år?
 
Toppen