Senaste nytt

SAS lite klåfingriga

ulagun

Medlem
Både av egna erfarenheter samt inte minst vad jag läst på Forumet kan jag anse att SAS petar ofta i småsaker istället för att kanske lägga energin på väsentligheter.
Några exempel;
- SAS långlinjer i economy erbjuds en styck läsk/vatten. Småsnålt.
- I Economy Extra läste jag till min förvåning att de tar betalt för snacks som chips, medan drycker är helt fria.
- Som Diamond i economy får du en styck fri dryck till dig samt en gäst. Upplevde förra veckan att betoningen verkligen låg på ordet en.
- Än värre att på inrikes gäller det inte en styck vin. (Reser frekvent inrikes och det ytterst få som sörplar vin) Så varför denna begränsning.
- Angående min tidigare tråd rörande "närmast anhöriga". Regeln rörande barnbarn har visat sig godtrogen och petig. Varför inte slippa problemet genom att erbjuda ett antal loungevouchers som alternativ i Diamonds s.k Godisbag?

Finns fler exempel som jag inte ska trötta ut er med.
Tänk om denna energi och möda t.ex. lades på en priority boarding värd namnet. Idag är det rent patetiskt. Innan de ropat ut info om Priority boarding som f.ö. ingen bryr sig i är halva boardingen klar.
Jag kanske låter lite grinig, men när man som jag reser varje vecka är det de små detaljerna som gör det.
 

aldrighemma

Medlem
Jag håller helt och hållet med. Dessutom så kan jag tillägga att deras kundtjänst har fått tydliga instruktioner om att inte göra några som helst undantag från sina regler längre för gold/Diamond. Det känns som att det är fel besparingsfokus att göra sig ovän med sina bästa kunder?

Men det är väl inte en begränsning på EN dryck? Det står ju:
"NYHET! Drycker ingår i SAS Go, utom alkoholhaltiga drycker på inrikes flyg. Gäller även för en (1) reskamrat eller 4 familjemedlemmar."
på SAS sida: Diamant - SAS

Jag har i alla fall fått fler än en.

Edit: Jag insåg just att du menade en gäst, och inte en dryck...
 

bossefin

Medlem
Vad gäller vin på inrikes så är det lagar som sätter stopp för detta. Vet inte om du refererade till en gäst eller en dryck men jag har i alla fall kunnat få flera drycker.
 

Totopez

Medlem
Man får inte bjuda på alkohol i Sverige, därav inget gratis vin inrikes. Vad gäller antal ska det inte finnas några begränsningar per person, det står "drycker ingår", inte dryck. Testade du att beställa fler?

Sen måste jag säga att jag är lite förvånad. Nu inför SAS något som faktiskt är en förbättring och en bra perk för sina trognaste kunder, ska man då gnälla över att det är för snålt?
 

aldrighemma

Medlem
Sen måste jag säga att jag är lite förvånad. Nu inför SAS något som faktiskt är en förbättring och en bra perk för sina trognaste kunder, ska man då gnälla över att det är för snålt?

Det är ju en tydlig försämring! tidigare så ingick dryck för alla... Sista ändringen att dryck inte ens ingår i Plus kom ju ganska nyligen.
 

Palazzi

Medlem
Tycker inte det är så dåliga erbjudanden (man är ju trots allt inget gulfbolag...).

Däremot är det katastrof att det är så otydligt vad som ingår, och motiveringarna till varför/ varför inte känns inte genomtänkta.
 

Totopez

Medlem
Det är ju en tydlig försämring! tidigare så ingick dryck för alla... Sista ändringen att dryck inte ens ingår i Plus kom ju ganska nyligen.
Fri dryck för EBD i Go är väl ändå en förbättring? Det var länge sen det var fri dryck för alla. Och i Plus ingår absolut dryck, om det inte ändrats sedan igår.
 
Toppen