Senaste nytt

Hur United forstörde min Lufthansa First class-upplevelse

Andreaszan

Medlem
Hei alla,

Presis hemkommen från en långweekend i Las Vegas. Fikk tag i riktig prisvärda billetter med Lufthansa i F-klasse på rutten CPH-FRA-SFO-LAS-IAH-FRA-CPH. Båda långstrekker med 380. Vägen over var fantastisk. Har bare flugit BA i F innan og Lufthansa var et jättekliv upp. Älskade det..
På väg hem har United klantat til personalen og saknar en steward så vi kommer 90 minutter for sent i väg. I det vi toucher marken i IAH ser jag Lufthansas 380 taxe bort från gaten mot Starbanan. Jag koker innombords men hoppas at United-supervisoren i Las Vegas bokade meg om via ORD med United for å ta LH's 747-8 til Frankfurt på kvällen. Han lovade meg det presis innan avgång...sen när jag kommer til servicedesken i Houston får jag beskjed at jag er bokad på en United 777-200 från 1862 til Frankfurt. Jag vägrar og efter en massa bråk sender dom meg med UA97 til London med deres 787. Även det en parkbänk jämfört med Lufthansas 380. Nu 1 dag senare har jag skickat klagomål til Lufthansa der jag skriver at jag er medveten om at det er United som strulade til det men at jag vil ha en complementary upgrade til F på min neste Lufthansa bokning i C. Vad tror ni om chansen for dette? Er tyvärr ingen miles&more kund men på god väg til EBD utan at jag tror det hjälper..

Ni som reser mycket F lär vel ha stött på dette månge gånger. Hur gör bolagen med ersättninger?
 

flum

Medlem
Just i det här fallet är det det ju lite jobbigt att LH och UA har ett JV då produkterna, ärligt talat, inte är helt likvärdiga. Kan inte rådgöra dig, tyvärr.
 

Senator

Moderator
Vem äger biljetten? Lufthansa eller United?

Jag skulle vilja fråga den som har utfärdat biljetten om mellanskillnaden...
 
Er der ikke ret til 75% af billettens pris i erstatning + kompensation for rerouting? Eller bortfalder de muligheder da det var United som skabte forsinkelsen?
 

Senator

Moderator
Köpte billetten via Lufthansa...vil heller få en gratis upgrade fremför cash, er det sannolikt?

Svårt att se hur det skall gå till.. Jag tror det är ersättning som gäller, men en fråga är alltid gratis.

Min erfarenhet med Lufthansa och Swiss Customer Service är att ärenden som kommer från First hamnar först i listan. Skriv ett väldigt sakligt inlägg via Lufthansas hemsida. Längst upp till höger står det feedback. Får inte lägga till länkar igen... :(

Förklara steg-för-steg vad som hände, och börja med att du gärna vill ha en uppgradering nästa gång. Sedan får Lufthansa komma med ett annat erbjudande i så fall..
 
  • Gilla
Reactions: Gus
D

Deleted member 4971

Guest
Är det inte bättre att testa skicka in "hur vill ni kompensera mig?" eller liknande för att se vad dom erbjuder..
 

AABack2ARN

Medlem
Blev du bokad i UA Global First eller United BusinessFirst?

Blev du bokad i Global First tror jag inte du kan förvänta dig alltför mycket kompensation och EU-regeln är nog satt ur spel på grund av att det första flyget som skapade problemet var United i USA. Blev du nedgraderad borde det finnas större möjligheter till kompensation om det är via United eller Lufthansa är jag inte helt säker på

Men hör av dig till Lufthansa och se vad de erbjuder (och återkoppla) :)
 

Andreaszan

Medlem
Business First. Finnes ingen Global First på den rutten. Jag fikk den stakkars United-anställde til at söka igjenom ALLA flighter från IAH för at hitta en avgang med Global First. Jag hittade en AA flight til ORD som kunne ge meg LH433 til FRA i en 747-8 men dom "fikk inte lov" at boka en AA billett til meg. Vi får se hva Lufthansa svarar. Hittade faktisk en lika billig billett på samma rutten i Oktober så kanskje det blir en Vegas-tur til om inte så lenge...
 

SNIFF

Medlem
Lycka till!
Sådant här gör att jag blir orolig över att boka LH F och sedan hamna i något annat. :(
 
Toppen