Senaste nytt

Claim när Astor blir Hilton

Ozz

Medlem
Jag sitter och skall boka några nätter i Paris om några veckor och är inne på att boka Hilton Astor en natt och på bokningsidan står "This hotel will soon be joining the Hilton Worldwide Portfolio of Brands and is currently accepting reservations for arrival May 4, 2015 and beyond." att läsa. Priset via Hiltons bokningsida är €500. Via Booking.com och Astors egna sida kostar rummet €396, jag funderar på om jag kan få igenom en claim (prismatchning + $50) om jag bokar idag som är dagen innan Astor blir Hilton. Vad tror ni om mina tankar?

Min första tanke med vår Parisvistelse var att boka Hilton Opera alla 3 nätterna men då de hade en "Fantastic savings" på €305 på de två sista nätterna så valde jag att boka endast dessa två nätter. Valde jag tre nätter så visades det endast fullpris om €576 för alla nätter på samma rum, det gick alltså inte att få ett mixat pris på tre nätter...

Fördelen med att boka Astor + Opera blir ju att jag får 2 stays, nackdelen är att byta rum efter en natt vilket i sig inte är så jobbigt då hotellen ligger endast 700m från varandra.
 

Ozz

Medlem
Bokade Astor via Hiltons sida nu och skickade in en claim strax efter och om den inte går igenom så bokar jag av rummet.
Problemet är ju om Booking.com & Astors egna sida höjer priset i morgon när Hilton tar över driften...
Men då får jag väl söka efter nåt annat, känns inte som att Astor är värt €500/natten.
 

Ozz

Medlem
Fick precis svar från Hilton på min claim och de levererar i vanligt ordning :)

"Thank you for submitting a ‘Best Rate Guarantee’ claim for your upcoming reservation at the Hilton Astor - Saint Honoré. I have taken the liberty to review your reservation, as well as, the rate available on the screenshot you have kindly provided.


I was able to confirm that a lower rate of €393.85 Euros per night (before tax) was available through the site. I have lowered the rate on your reservation to match the rate found in addition to another reduction of $50 USD equivalent amount. The current new rate after the adjustment for the stay is €348.18 Euros before applicable taxes. A new email of confirmation has been sent to you..."
 

mha321

Medlem
Utan att behöva bråka om det? Det var imponerande... De kanske vill göra ett gott första intryck efter förändringarna :)
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

Ozz

Medlem
Utan att behöva bråka om det? Det var imponerande... De kanske vill göra ett gott första intryck efter förändringarna :)
Jag funderar också på hur stor inverkan att jag är Diamond hade på det smidiga positiva beslutet.
Hade varit kul att se svaret från Hilton om någon statuslös hade skickat in samma claim...
 
Toppen