Senaste nytt

Vad är skillnaden på hotellnätter och vistelse i ett hotellbonusprogram?

TjudöBoy

Medlem
Som "blåbäret" jag är så skulle det va roligt att få en förklaring på följande;

"Efter bara 10 vistelser eller 15 nätter på ett år får du Elite-förmåner."

Måste säga att jag inte fattar/ser skillnaden på vistelser/nätter???
Är inte det samma sak undrar en novis? :confused:
 

tourist

Medlem
Måndag natt och tisdag natt = två nätter men en vistelse. Måndag natt och onsdag natt = två nätter och två vistelser.

De amerikanska hotellkedjorna har ofta kampanjer som baserar sig på antal vistelser, så det finns många inlägg på FlyerTalk om hotel hopping där man bor varannan natt på ett hotell och varannan natt på ett annat hotell i närheten, allra helst i samma kvarter...
 

ulagun

Medlem
.
Just när det Gäller HH där Gold/Diamond medför så stora förmåner som t.ex. nästan alltid uppgradering till executive floor med lounge, så har jag satt i system som tourist beskriver att säkerställa HH Gold.
Visst lite jobbigt men värt besväret.

Från HH hemsida
To Qualify
Hilton HHonors Gold Elite membership will be awarded to Members with 16 stays*, 36 nights* or 60,000 Base points earned during any calendar year. A "night" is a night that is part of a "stay," as that term is defined herein. Base points earned will count toward Gold Elite tier qualification.
 

Gnopps

Medlem
Ibland fungerar det att göra en separat bokning för varje natt istället för en bokning för flera nätter. Vissa program räknar dock det fortfarande som en vistelse.
 
Toppen