Senaste nytt

Varning för Drivr i Danmark

KNA

Medlem
Screenshot_2015-05-01-20-32-03~2.jpg Har använt appen Drivr i Köpenhamn många gånger , man klickar och taxin kommer till positionen man är på

Men idag felade gpsen tydligen och taxin stog tydligen och väntade runt hörnet , han ringde upp men hördes inget pga överbelastat nät ? Ringde upp taxichaffisen men pga språkförbristning förstog han inte att köra till rätt adress till det största eventet i Köpenhamn den här helgen
Hittade en annan taxi som hittade till rätt adress och smsade taxin beställd via Drivr att jag tog en annan
När jag kollade mitt konto , hade Drivr dragit 250 DKK från mitt konto för taxin som inte hittade ...
Mailade Drivr 's support och de svarar bla

In regards to the driver, we cannot guarantee english speakers, but are working on getting features like (english speaking) in the app soon.

Såg senare att Uber har börjat köra i Köpenhamn och får börja använda de istället ...
 

Agö

Medlem
Visa bifogad bild 34555 Har använt appen Drivr i Köpenhamn många gånger , man klickar och taxin kommer till positionen man är på

Men idag delade gpsen och taxin stog tydligen och väntade runt hörnet , han ringde upp men hördes inget pga överbelastat nät ? Ringde upp taxichaffisen men pga språkförbristning förstog han inte att köra till rätt adress till det största eventet i Köpenhamn den här helgen
Hittade en annan taxi som hittade till rätt adress och smsade taxin beställd via Drivr att jag tog en annan
När jag kollade mitt konto , hade Drivr dragit 250 DKK från mitt konto för taxin som inte hittade ...
Mailade Drivr 's support och de svarar bla

In regards to the driver, we cannot guarantee english speakers, but are working on getting features like (english speaking) in the app soon.

Såg senare att Uber har börjat köra i Köpenhamn och får börja använda de istället ...
Uber funkar men bara Pop. Kvaliteten på bilar varierar kraftigt. Den stora fördelen är att det är galet billigt.
 

Foffer

Medlem
Uber i Köpenhamn är lite att gambla idag, extrem variation av kvalité på bil och chaufförer. Jag hoppas det blir bättre och att de kan få igenom Black/Lux
 

Agö

Medlem
Huvudsaken är väl att man kommer fram dit man ska. Att det är billigt ser jag mest som ett plus :)
Nja, ser helst att bilen jag kör i inte är en trafikfara, att det är fräscht och att det ställs krav på att föraren är någorlunda representabel. Att sitta inklämd i en liten Suzuki fylld med pizzakartonger i framsätet passar säkert några men inte alla. Men vad jag förstår kör Uber en hygglig koll på sina förare i Pop.

"Förare måste kvalificera sig för att kunna erbjuda uberPOP. De intervjuas, genomgår utbildning, har haft körkort i minst tre år och har ett kontrollerat brottsregister. Bilarna är godkända och besiktigade, och förare och passagerare är försäkrade av förarens trafikförsäkring och Ubers försäkring."
 

MartinH

Medlem
"Förare måste kvalificera sig för att kunna erbjuda uberPOP. De intervjuas, genomgår utbildning, har haft körkort i minst tre år och har ett kontrollerat brottsregister. Bilarna är godkända och besiktigade, och förare och passagerare är försäkrade av förarens trafikförsäkring och Ubers försäkring."
OT - Jag vet inte om det är annorlunda i danmark, men jag kör uberPOP i Göteborg på min fritid. Ingen intervju, ingen utbildning (eller, man kan titta på en video med lite tips om hur man bör bete sig...). Bilen ska vara max 5 år gammal.
 

Agö

Medlem
OT - Jag vet inte om det är annorlunda i danmark, men jag kör uberPOP i Göteborg på min fritid. Ingen intervju, ingen utbildning (eller, man kan titta på en video med lite tips om hur man bör bete sig...). Bilen ska vara max 5 år gammal.
Haha, tack för info. Fick du lämna straffattest? Så mycket för texten på deras hemsida...
 
Toppen