Senaste nytt

American Airlines AAdvantage, på väg att ändra award chart?

Dr. Miles

Expert
När jag kollade American Airlines (AA) AAdvantages award tabell på deras webbsida noterade jag att de inte visar antal miles som krävs för att resa för utom Zon X - USA, Kanada, Carribean, Mexico längre.
Det var så Delta SkyMiles gjorde förut därför misstänker att AAdvantage kanske planerar att ändra award chart i snar framtid.

American Airlines and US Airways award chart
Screenshot20150502_01.png


Jag ser också lite oroande utveckling när jag läser den här notis.

American Airlines AAdvantage skrev:
# Award travel is available between these regions as denoted by the availability indicator (blue dot), however two awards must be claimed as the only service available is to/from the contiguous 48 U.S. states.
Det är en annan sak om det hade stått "OM endast tillgänglig service är till/från kontinental USA".
"# Award travel is available between these regions as denoted by the availability indicator (blue dot), however two awards must be claimed IF the only service available is to/from the contiguous 48 U.S. states."


Det är fortfarande 52.000 AA miles i Business class, 70.000 miles i First class per enkelresa när jag sökte Stockholm (Europe zon) - Tokyo (Asia 1 zon) på AA.com, så uttagningstabellen är inte ändrad än.
Screenshot20150502_02.png


För framtida referens tog jag en screenshot av dagens uttagningstabell (vid 2015-MAY-02).
OAAwardChart0909.png
 

Fredrik

Medlem
Det stammer att du bara kan flyga AA fran Europa till Asien genom USA. Felet du gor ar att du tittar pa deras award chart istf partner awards.
 

Glenn E

Medlem
De verkar ha ändrat andra villkor.
Eller så hittar jag inte villkoret om att man måste byta på vissa platser mellan Europa och South Pacific.
Dessutom zonen Asia Region 2 är hela Asien förutom Japan, Korea och Mongoniet.
 

Glenn E

Medlem
Men det här då:
Från Europa till 48 states och Sydamerika är transpacific only enligt "*" under tabellen.
Det låter ju som man måste flyga via Asien för att komma till USA.
 

Dr. Miles

Expert
Men det här då:
Från Europa till 48 states och Sydamerika är transpacific only enligt "*" under tabellen.
Det låter ju som man måste flyga via Asien för att komma till USA.
Det har också varit så sedan någon gång i 2009.
Dessutom award mellan Australien/Nya Zeeland (+andra söderhavsöar) - Sydamerika har begränsad tillgång (direktflyg med LAN och Qantas).
 
Last edited:
Toppen