Senaste nytt

Gå igenom säkerhetskontrollen på Heathrow

Timotey

Medlem
En vild gissning är att kontrollen öppnar runt två timmar innan första flighten på morgonen.
 
Först och främst vilken terminal skall du flyga ifrån? När jag flög från Terminal 2 hade jag en avgång 07:30 och det gick ett par avgångar före det.... Va inga problem att ta sig in genom fast track vid 05:40 och då var de ändå dagen efter julafton (25dec).
 

ACervin

Medlem
Tänk på att de är väldigt noga på Heathrow med vätskor och annat. Lätt hänt att man får vända ut och in på hela väskan. Tidsödande.
 

AABack2ARN

Medlem
Tänk på att de är väldigt noga på Heathrow med vätskor och annat. Lätt hänt att man får vända ut och in på hela väskan. Tidsödande.

Så är det niförsöker säga att det är lika bra att trådstartaren passerar säkerhetskontrollen dagen innan..? ;)

Håller med om att kontrollerna på LHR kan vara ganska bedrövliga i synnerhet gällande Terminal 5. Terminal 3 tycker jag fungerar bättre och terminal 2 har jag inte besökt ännu :(
 

Timotey

Medlem
Du får en bättre helkroppsmassage i security på T5 än på spa-loungen. Sist fick jag dessutom en hel hand nedstoppad innanför byxorna...
De brukar ju iaf fråga ifall de får stoppa ner handen innan de gör det. Tycker de är betydligt trevligare i kontrollen på LHR än på någon annan flygplats jag besökt. Har aldrig haft något bekymmer i kontrollen på LHR.
 

Jacob

Medlem
Jag var på plats på Heathrow terminal 2 när SAS flyttade in i höstas med bandklippning kl 06.00 (huh säger jag bara). Var där vid 05.10 och då var säkerhetskontrollen öppen.

Resten av dagen kan du gå in när som helst så länge du har ett boardingkort för resa samma dag. För SAS, BA etc är det förstås inget problem men för mindre flygbolag som inte har internetincheckning kan det hända att du är beroende av när incheckningen öppnar (ca 3-4 timmar innan), samma sak om du har bagage att checka in.
 
Toppen