Senaste nytt

Star Alliance MegaDO 6

Vi var ett gäng som åkte på Star Mega DO 1 till Toulouse och Frankfurt med @MarcusC och @jurgenb - hade väldigt skoj.

Sen har väl konceptet utvecklats en hel del sedan dess och jag har valt att inte åka på fler events med dom. Har lite bilder någonstans som jag kan ta fram!
 

marbe166

Medlem
Vi var ett gäng som åkte på Star Mega DO 1 till Toulouse och Frankfurt med @MarcusC och @jurgenb - hade väldigt skoj.

Sen har väl konceptet utvecklats en hel del sedan dess och jag har valt att inte åka på fler events med dom. Har lite bilder någonstans som jag kan ta fram!

Japp, en lågsniffning över banan i Toulouse med en 757 glömmer man inte i första taget, men du verkar ha glömt att vi var i Oslo några timmar också ;)
 
A

Aurora

Guest
Vad kostar det?

999USD for sete i Economy. Full servering ombord
1499USD for nødutgang med midtsete blokkert, samme servering som Economy
1799USD for Business Class med midtsete blokkert, Premium servering, inkludert Champagne

quote megado selv.

Du kan visstnok kjøpe billetter meget billig nå, fra folk som ikke kan dra.

Personlig synes jeg programmet var for kjedelig i år:
*Frösundavik med eksklusive møter (der kan jeg dra når jeg vil og møte folk :p )
*Omvisning på Tolouse (kan man betale seg inn til når man vil / fikse med egne grupper)
*Star Alliance-dag på Heathrow - uinteressant da jeg er mer interessert i fly framfor organisasjonen bak.

Eneste artige er at de har chartret et SAS-fly :)

Forøvrig har Singapore Airlines stilt opp som sponsor. Usikker på hvorfor, men det kan jo være verdt å skrive opp bak øret.
 

jth

Medlem
Lite kul att man chartrat en 737-800 för att åka till Tolouse och titta på Airbus-plan :)

Sen har jag någon koll alls på hur "maffiga" de här mega-DOerna brukar vara, men jag tänker lite som Aurora angående programmet. Jag hade för mig att de sträckte sig över åtminstone 3-4 dagar och flera kontinenter förr i tiden.
 

Skyraider

Medlem
Jag var på Star MegaDO4. Rätt kul men kanske inte alltid värt besväret. De brukar dock dela ut en del bra perks. Var man med på SMD4 fick man bland annat Hyatt Diamond, I år får man Carlsson Concierge vilket annars är rätt svårt att få annars. Brukar ge rätt mycket miles också. Hade nog varit med i år om jag inte hade varit i Moskva den aktuella tiden.
 

AABack2ARN

Medlem
Hade det inte varit stort av SAS att "erbjuda" en av deras nyrenoverade A330. Om de dessutom bjudit till lite extra ombord hade de kunnat få en hel del gratisreklam bland många hardcore Star Alliance-fans. (Detta event lär ju ändå till stor del bokas som marknadsföring hos SAS...)

Dessutom hade de kunnat erbjuda riktiga businessplatser, ekonomi extra och fräscha ekonomiplatser. Nu skall de tränga in 183 personer i en vanlig 738a som dessutom kommer från Boeing för att flyga till en Airbus fabrik som nämnts ovan ;)
 
A

Aurora

Guest
Hade det inte varit stort av SAS att "erbjuda" en av deras nyrenoverade A330. Om de dessutom bjudit till lite extra ombord hade de kunnat få en hel del gratisreklam bland många hardcore Star Alliance-fans. (Detta event lär ju ändå till stor del bokas som marknadsföring hos SAS...)

Når man har et ekstremt stramt tidsprogram fordi man har 1 maskin ute til renovering, så ender man da opp med to maskiner ute ila en dag. Det skal i så fall være gratisreklame i så ekstrem grad at det er verdt millioner av kroner direkte cashflow inn i bedrifta for å gjøre opp for tapt fortjeneste mens man stiller inn avganger til New York og Chicago til fordel for et "megado". Ain't gonna happen.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag vet att det inte är så enkelt men OM det hade gått hade det varit stort av SAS :)

P.S. Och ändå ställer SAS in ett antal avgångar mellan Tokyo och Köpenhamn för att transportera japaner till Norge..?
 
Toppen