Senaste nytt

Avianca - någon som flugit med dem?

Tänkte flyga lite Avianca inrikes i Colombia. Någon som har erfarenhet av dom? Hittar t&r biljetter från Bogota till AXM och PEI för under 400 kr i economy och BC för runt 2500 kr. Flygningarna är bara på 55 min, så frågan är om det är värt merkostnaden?
 

PYRZ

Medlem
Har åkt med Avianca för några år sedan (economy) men då var det MEX-SCL med mellanlandning i Bogota. Inget fel på planen, nästan helt nya. Servicen var inget att hurra över och maten var nog en av de sämsta jag har fått i luften. Flygplatsen i Bogota var inte heller vidare. Det var mindre folk i de allmänna ytrymmen än i loungen!

Om flygningen är "bara" 55 min, skulle jag inte välja business, så länge du inte får ngt annat som du absolut behöver, tex poäng, flexible biljett mm.
 

perhording

Medlem
Jag åkte en hel del med Avianca Economy i somras kors och tvärs i Colombia och Centralamerika. Alltid nya fräscha plan, helt ok service och att få mat i Economy känns ju nästan lite lyxigt nu för tiden. De har även haft "riktig" business med gardin och större stolar i 2-2-konfiguration i alla plan jag åkt i.
 
Har diskuterat lite med Avianca på deras Faceboksida under veckan. Infon på deras webbsida om lounge-behörighet är luddig. *A Silver har inte tillträde, bara deras egen LifeMiles silver. Flyger man BC till BOG så har man inte rätt till ankomstlounge på BOG om man ska vidare i economiclass, om man inte mutar sig in (ja så svarade dom).
 

Timotey

Medlem
Har diskuterat lite med Avianca på deras Faceboksida under veckan. Infon på deras webbsida om lounge-behörighet är luddig. *A Silver har inte tillträde, bara deras egen LifeMiles silver. Flyger man BC till BOG så har man inte rätt till ankomstlounge på BOG om man ska vidare i economiclass, om man inte mutar sig in (ja så svarade dom).
Är nog inte jättedyrt att sticka till en muta
 
Lånar tråden lite. Jag har hittat biljetter till Jamaica via Bogota och Panama, allt utställt på samma biljett med Avianca och Copa. Åker med fru och två barn. Tiderna mellan flygningarna är lite tighta, men går att boka, så det är nog inga problem med minimum Connection time. Dock är frun skeptisk till Bogota. Någon som varit där så att jag kan lugna henne? Tanken är inte att stanna i Bogota, utan hon är nog mer orolig vad som händer om man missar planet till Panama och tvingas till övernattning i Bogota.
 

Canadien

Medlem
Lånar tråden lite. Jag har hittat biljetter till Jamaica via Bogota och Panama, allt utställt på samma biljett med Avianca och Copa. Åker med fru och två barn. Tiderna mellan flygningarna är lite tighta, men går att boka, så det är nog inga problem med minimum Connection time. Dock är frun skeptisk till Bogota. Någon som varit där så att jag kan lugna henne? Tanken är inte att stanna i Bogota, utan hon är nog mer orolig vad som händer om man missar planet till Panama och tvingas till övernattning i Bogota.
Enligt denna lista är det resmålet och inte bytesflygplatserna hon ska vara rädd för... 2 år gammal dock
InSight Crime's 2015 Latin America Homicide Round-up
 
Toppen