Senaste nytt

Vilken del av flygning gillar du att avnujta en god Cognac till? Ditt bästa minne

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Satt precis och tänkte på en fligtht, vilken del av flighten jag gillar mest.
Finns kanske en tråd tidigare...men
När man sitter 30K feet över jorden så får man gåshud med bra musik och en god Cognac i handen.
Vad är ert bästa minne?
Jag vet att jag sitter på en QR flight och har insomnia men ser ut genom grannens fönster en så fin soluppgång så man nästan får tårar i ögonen.. :)
Känslan när man har tid över att tänka på allt mellan himmel och jord är grym!
Ser man dessutom en fin soluppgång med ngt gott i näven (skånskt) så får man en positiv rysning i kroppen.

Är jag själv som får denna känslan?


Magnus
PS. Ser fram emot ARN-DOH-DBX i QR C (resesapport kommer så klart)
 

Gus

Medlem
Mitt bästa minne är nog också från en Qatar-flight, för 3 veckor sedan :). Efter att jag och frugan hade avnjutit en utsökt 6-rätters lunch och vi såg på hunger games tillsammans med en whiskypinne och ett glas pepparmintste. Då mådde man :).
 

KNA

Medlem
Bokade en flight i C när Emirates började flyga från Arn , efter den utsökta middagen beställde jag kaffe och deras bästa konjak Hennessy V.S eller vilken sort det var , with ice sir ? frågade den manliga CC . Det var lika så bra att min konjak aldrig dök upp , glömdes bort och påminde aldrig de om den
 

Matsson

Medlem
Absolut min första F med Asiana FRA-ICN för 3 år sedan. Totalt mat och dryckesutbud är fortfarande svårslaget. Kommer att åka dem igen i höst och trots en äldre hårdvara föredrar jag Asiana före TG EK och BA. Njöt av perfekt tempererad vodka såväl till caviaren som efteråt.:) Drack säkert cognac oxå men minnet sviktar angående fabrikat.........
 

JonW

Medlem
Cognac, choklad och té är en fantastisk kombination efter middagen.
Är desserten av choklad brukar jag beställa in cognacen redan då, vilket höjer något ögonbryn.
Men det bryr jag mig mindre om...
 

Jonas C

Medlem
Dricker väldigt sällan Cognac ombord på flygplan. Enda gången det har hänt var när Baileys var slut ombord.
 
Toppen