Senaste nytt

Hur ser ni på att checka in och ut för att få en extra "stay"?

Cliff

Medlem
Hur ser ni på att checka ut och in från ett hotell under en vistelse på tre nätter för att på så sätt kunna uppnå flera stays och därmed kunna återkvalificera till Dimond status?

Är i situationen att jag måste uppnå två till stays på Hilton under maj månad för att återkvalificera mig. Har tre nätter bokade på Hilton under maj men vid ett och samma tillfälle. Funderar på att checka ut efter första natten och därefter göra en ny bokning för de två kommande nätterna och därigenom uppnå två stays.

Har sedan en hel rad med bokningar under juni och juli i USA men måste som sagt uppfylla mina stays under maj......
 

FF#1

Medlem
Det här är avhandöat förr, de fläta hotell räknar inte in och utchekning mellan två bokningar som en extra stay. Finns det flera hotel på orten så kan man ju byta mellan dem och få fler stays.
 

Jacob

Medlem
Testade detta förra året, egentligen inte alls för att få en extra stay utan för att hotellet var fullt andra natten, men sedan öppnades det upp rum. Eftersom den första natten var förskottsbetalad gjordes en andra bokning. Andra natten blev nollad som stay på kontot.
 

XXX

Medlem
Gjorde detta för några veckor sedan i Chicago då jag av samma anledning som du behövde stays. Var bara rätt över gatan så ingen stor deal. Doubletree i Schaumburg visade sig också vara ett bättre hotell än Hilton Garden Inn.
 

Cliff

Medlem
Ok tack, anade att det skulle vara så. Blir helt enkelt att bo en natt på Hilton i Stockholm för att få den sista övernattningen jag behöver. Är man fast i statusträsket så är man..... Känns bara lite extra fånig att bo på hotell 500 meter från sitt hem......
 

gdaily

Medlem
Dom såg lite förvånade ut i Melbourne: Sheraton på tisdag, Westin på onsdag, Sheraton på torsdag, Westin på fredag... :D
I Las Vegas, innan LV Hilton blev am med sin Hiltonstatus, så låg det + ett annat Hilton inom gångavstånd (med gemensamt garage).
Jag bytte hotell 16 ggr under en 18-dagarsperiod... de hade en kampanj där man fick en gratisnatt worldwide för var fjärde stay.

Mitt störrebagage hade jag i hyrbilen i garaget, checkade bara in med handbagage varje gång.
 
M

Monkey_Class

Guest
I Las Vegas, innan LV Hilton blev am med sin Hiltonstatus, så låg det + ett annat Hilton inom gångavstånd (med gemensamt garage).
Jag bytte hotell 16 ggr under en 18-dagarsperiod... de hade en kampanj där man fick en gratisnatt worldwide för var fjärde stay.

Mitt störrebagage hade jag i hyrbilen i garaget, checkade bara in med handbagage varje gång.

Så gjorde min kollega nu fast i Bangkok. In och ut mellan två hotell i 15 dagar, därefter fick han re-status. Sedan byte till ett nytt program där han bytte hotell varannan dag i 21 dagar - där saknar han dock 4 stays men han har till årsskiftet på sig.

Funtar själv att göra ngt liknande nu nästa vecka då jag saknar 4 stays innan jag skall på sem med fam. Det tråkiga är bara att den ena är en Holliday express i riktigt risigt skick och det andra en Crown plaza, men som jag skrev i en anna tråd man skall bara sova och skita. Sedan är det kanske bra för levern att få lounge bara varannan dag :)
 
Toppen