Senaste nytt

Test: Apple Watch för frekventa resenärer

Apple Watch var troligen världens mest kända armbandsur redan innan den börjat levererats. Nu har dom första exemplaren nått kunder och Internet är fullt av tester och åsikter. BusinessClass.se har testat flyga med Apple Watch och tre populära appar: British Airways, SAS och TripCase. Skrivet av Joakim Everstin. Min första resan med Apple Watch Det…
 

Valley

Medlem
Jodå. En sådan skall det bli.
Har jag Applefierat hemma är det hög tid att Applefiera mig själv.
Men jag kommer nog inte använda den för resor så mycket, utan för Health-sidan
 

Jonas C

Medlem
Jag som trodde vinsten berodde på deras skattelättnader från amerikanska regeringen… Som tack för att de läcker information till NSA.

Skämt åsido ser jag inget riktigt behov för Apple Watch, i synnerhet då den i princip gör allt som min iPhone redan gör idag. Att man dessutom inte kan scanna boardingkortet med klockan i de flesta läsare (bland annat de som SAS använder på Arlanda) gör ju klockan helt värdelös i mina ögon, och likaså känns det inte speciellt skönt att ha en klump hängandes runt handleden. Väntar nog till andra eller tredje generationen då den förmodligen har hunnit bli riktigt tunn och de flesta flygbolag har bytt ut sina boardingkortläsare.
 
Toppen